Podłączenie laptopa do kina domowego

Witam.

Na wstępie chcę zaznaczyć, że w tych sprawach jestem kompletnie zielony.

Mam zamiar podłączyć mojego laptopa do kina domowego (w skład którego wchodzą: odtwarzacz dvd, subwoofer, i 5 głośników), i zastanawiam się czy będę mógł “wyprodukować” dźwięk przestrzenny 5.1.

Laptop mój, wedle tego co jest napisane na stronie producenta, ma wyjście s/pdif (nie mogę go znaleźć, więc jest to chyba to samo wyjście co słuchawkowe?).

Do odtwarzacza dvd podłączony jest subwoofer, do którego podłączone są wszystkie 5 głośników. Odtwarzacz, jeśli dobrze patrzyłem, ma dwa wejścia audio- chyba cinch.

Trochę pogooglałem i znalazłem takie coś:

http://sklep.rms.pl/index.php?p445,kabel-polaczeniowy-jack-stereo-2xrca-digital-d-j2r25-2-5m

Jednak czy pomocy tego kabla, uzyskam dźwięk przestrzenny czy tylko stereo?

Pozdrawiam.

To będzie stereo z identycznym dźwiękiem na wszystkie głośniki, albo może być tylko dźwięk na fronty. To zależy od elektroniki wzmacniacza.

A ten kabel co podałeś jest ok.

segnis ,

S/PDIF jest standardem przesyłania cyfrowego sygnału dźwiękowego.

Jest realizowany poprzez złącza : koaksjalne i optyczne złącza

Piszesz, że masz odtwarzacz DVD.

Może uściślisz. Jeśli jest to odtwarzacz DVD łącznie z amplitunerem kina domowego DD, DTS to sprawa jest prosta.

Wytłumaczę o co chodzi.

Kompletny cyfrowy sygnał dźwiękowy NIEZDEKODOWANY ! jest przesłany za pomocą kabla koaksjalnego lub optycznego

do amplitunera kina domowego DD, DTS. Dopiero tam jest ZDEKODOWANY poprzez dekoder DD lub DTS na dźwięk

wielokanałowy w kolumnach.

W innym wypadku jest możliwość zdekodowania sygnału DD, DTS bezpośrednio na karcie dźwiękowej (w laptopie, PC-cie)

wyposażonej w dekodery DD, DTS, ale wówczas już ZDEKODOWANY dźwięk “leci” bezpośrednio

na zetaw kolumn karta dźwiękowa.

PS.

Doczytałem jeszcze. Jeśli masz podłączony do odtwarzacza subwoofer i dalej kolumny to raczej ciężko