Podłączenie routeru wi-fi do liveboxa

(Fagiewicz) #1

Mam router linksys WRT54G (http://pl.wikipedia.org/wiki/WRT54G).

Próbuję go podłączyć do LB, tak żeby router był AP ale mi nie idzie. Jak to zrobić?

Jestem kompletnym laikiem więc nie bić.

Póki co:

Mam podłaczone tak: livebox-eth1-----------------lan1-router linksys

W linksysie local ip zmienione na 192.168.1.2 i wylaczone dhcp server (ogólnie dhcp włączone).

Sieć routeru linksysa łapie, ale nie ma internetu. Jak i co skonfigurować w LB i linksysie żeby działało?

(Gregorsi) #2

Skoro masz wyłączone DHCP to jak masz skonfigurowaną kartę WiFi na komputerze gdzie nie ma internetu?

Bramą musi być LB a nie LinkSys.

(Fagiewicz) #3

Prawde mówiąc nic nie zrozumiałem. W komputerze mam odbiornik wifi i teraz mam dwie sieci, ta LB i linksysa, tyle że na tej drugiej nie ma internetu.

(Gregorsi) #4

Co masz na myśli pisząc że masz dwie sieci?

Piszesz że DHCP masz ogólnie wyłączone, skoro wyłączone to karty sieciowe należy konfigurować ręcznie.

(Fagiewicz) #5

Livebox jest ustawiony tak jak normalnie. Karty wifi w komputerach też, tj. szukają sieci bezprzewodowych i jak są to się można połączyć.

W ustawieniach linksysa mam wlaczone dhcp i wylaczone dhcp server. Więc zarowno linksys i LB daja sygnal wifi i do obu moge się podłaczyc, tyle zena sieci linksysa nie ma internetu, a jest podłączony.

beztytuuvrj.jpg

(Gregorsi) #6

gdzie wpiąłeś przewód który doprowadziłeś z LB? w jakie gniazdo w routerze?

(Fagiewicz) #7

lan1 (z 4 możliwych), jest jeszcze tylko internet, ale tez nie działało. Jutro jeszcze zobacze.

(marcin82) #8

Modem trzeba podłączyć do gniazda WAN / lub Internet w routerze. Gniazda LAN1-4 służa do podpięcia komputerów za pomocą kabla RJ-45 (wewnętrzna sieć LAN). Włącz serwer DHCP. W komputerach w ustawieniu karty wifi też włącz DHCP serwer, albo poustawiaj to raz a dobrze na sztywno (wtedy DNS trzeba wpisać ręcznie do routera).

(Kpc21) #9