Podpiecie 2 dyskow (pikanie jednego z nich)

Witram podpialem dzis 2 dyski do jednego kompa i jeden (ten dopierty)pika, a windows go nie widzi, jestem w tym trochu zielony, zworki mam ustawione w jednym i w drugim dysku

Dysk nowy?? Jak tak to czy tworzyłeś partycje??

Kolejne pytanie dyski na IDE, SATA, a może USB? (choć z tego co piszesz raczej USB odpada). Miałem taki problem, i dotyczył on zasilania dysku na USB, stąd te pytania.

dysk nie jest nowy,

jak sprawdzic czy to ide czy sata, bo to nie jest dysk USB

Podłączany do szerokiej (40 pinowej) taśmy to IDE,

no 40 ma tzn 20 gora i 20 dol

Analogicznie wąska tasma to SATA.

PS. Przeczytaj ten artykuł, możliwe że nie masz partycji utworzonych. Po za tym możesz sprawdzić czy dysk jest wykryty w ogóle…

tasma powinna byc 80-zylowa, na 40-tce max ata66 :roll:

co znaczy, ze dyski ‘pika’ ? nie ma przeciez glosnika, co najwyzej diode (wd, seagate) informujaca o stanie hdd lub napiecia…

co do ostatniego - podepnij tasmy jeszcze raz, staraj sie by na jednej wiazce byly tylko 2 dyski i ew. fdd

sprawdz napiecia,

w biosie wlaczony ‘drugi’ hdd ?

zworki ustawione odpowiednio i dyski sa na jednej tasmie?

malo szczegolow apodane, to wnioski ogolne :smiley:

napewno nie zrobiłeś partycji ja miałem tak samo jak kupiłem nowy dysk i podpiełem obydwa komp wykrywał obydwa ale w systemie tylko stary a nowego nie widział

zrób partycje i problem z głowy

clockwork , na 40 Masz max ATA 33, a nie 66 :slight_smile: (http://www.seagate.com/support/kb/disc/ … ta_66.html)

mozliwe, niemniej jednak znaczaco mniejszy anizeli w przypadku 80-tki i to bylo zalozeniem :slight_smile:

tylko jak ma to zrobic, skoro hdd nie jest widziany w biosie prawdopodobnie :hmmm:

mlotek i dluta w tym wypadku nie chodza

Ten dysk powinien pójść nawet na ata 33, to nie jest problem.

Podoba mi się to stwierdzenie: “no 40 ma tzn 20 gora i 20 dol”

Pytanie, czy Paker , podłączył go prawidłowo, tzn. master na końcu taśmy, slave w środku.