Połączenie modemu i routera w sieć firmową- nietypowy problem z łącznością


(Kacperkumor91) #1

Założę się, że nie było takiego problemu więc proszę specjalistów o pomoc.

Umiem skonfigurować sieć firmową ale to mnie przerosło.

Dostałem modem z WiFi z firmy dostarczającej internet światłowodowy - nazwijmy go A
Do modemu nie mam dostępu- ma go wyłącznie firma SKYWARE z Rzeszowa.
Podłączyłem do niego kablem ethernet router TP-LINK W8951ND - nazwijmy go B

Niby wszystko dobrze, bo skonfigurowałem tp-linka na wyłączony DHCP i ustanowiłem sieć bezprzewodową, która działa.

Ale, żeby nie było tak kolorowo. Na komputerze, podłączonym kablem do modemu "A" co jakiś czas wywala internet. Jest połączenie (nie zrywa) ale nie ma dostępu do internetu (Windows 7 -> żółty trójkąt przy ikonie sieci)

Poza tym, po połączeniu poprzez WiFi z routera B, sieć działa ale jak wyżej wywala co jakiś czas w podobny sposób. Poza tym nie sposób się z tą siecią dogadać na urządzeniach z Androidem i Windows Phone. Cały czas brak internetu (można się z tą siecią połączyć)

 

Sieci bezprzewodowe z urządzenia A i B są nadawane na oddzielnych kanałach - 1 i 9 więc nie powinno się gryźć.

Przeczytałem mnóstwo for i nigdzie czegoś takiego nie znalazłem.

Dodam, że była już u mnie firma Skyware- problemu (jak to zawsze bywa w takich przypadkach) nie stwierdziła, ale modem A wymieniła. Problem jak był tak jest.

Proszę o pomoc.
TP-LINKa mogę edytować i robić Wam screeny z ustawień, ale do modemu z WiFi "A" nie mam dojścia.

 

Pozdrawiam
KKumor


(Domker) #2

Sam zdiagnozowałeś problem, pobieżnie, ale jednak:

Wygląda na to, że nawiązywane połączenie w sieci światłowodowej z modemem A jest niestabilne.

W tym temacie raczej więcej nic nie zrobisz, bo nie masz dostępu do modemu A.

Solidna firma świadcząca usługi internetowe powinna zdiagnozować problem po logach w modemie A. (o ile to urządzenie jest w taką funkcję wyposażone, wiele ma tylko informacje dotyczące aktualnego stanu).

Poza tym były w ogóle robione podstawowe pomiary reflektometryczne ? ( tu masz na ten temat trochę więcej: http://www.netlinepro.pl/reflektometryczne-pomiary-swiatlowodow.php )

Moim zdaniem to oni powinni ustalić przyczynę. Najprawdopodobniej gdzieś wiązka jest trochę zdeformowana (zagniecony przewód światłowodowy lub nieprawidłowo zamocowana złączka).


(bachus) #3
  1. Dostałeś modem, czy router? Jak np. podłączasz kablem komputer do urządzenia A to jaki adres IP uzyskujesz (jaka klasa adresowa)? Musisz coś ustawiać? IP? Jakieś połączenie, statyczne IP?

  2. czy z pominięciem urządzenia B sieć jest stabilna?


(thommy181) #4

Zaktualizuj firmware w urządzeniu TP-Link do najnowszej dostępnej wersji. Przed aktualizacją przywróć go do ustawień fabrycznych. Podczas konfiguracji wyłącz funkcję upnp. Być może to pomoże w rozwiązaniu twojego problemu. W tanich routerach często fabryczny software jest niedopracowany. Jeśli urządzenia androidowe nadal nie będą się łączyć, one też mają możliwość aktualizacji.


(Kacperkumor91) #5

Dziękuję. Postaram się w takim razie po raz kolejny ich ściągnąć do firmy, żeby zbadali usterkę.

 

Dostałem modem z możliwością rozsyłania sieci WiFi. Nic nie trzeba było ustawiać. Działało i działa. Do niego podłączyłem kablem swój router bo budynek jest spory i sygnał bezprzewodowej sieci nie dochodzi wszędzie gdzie potrzeba.
Ad 2.Tak, sieć jest stabilna bez urządzenia B. Z WiFi też nie ma wtedy żadnych kłopotów. 
Urządzenie B jest ok, bo 3 miesiące temu działałem wyłącznie na nim i radiówce.
 

 

 

Soft w TP-Linku jest aktualny (robiłem aktualizację). Wszystkie urządzenia mobilne mają na bieżąco wgrywane aktualizację. Mimo to z sieci WiFi z urządzenia B nie można dostać dostępu do internetu (ale laptop na niej działa przez 9h).
Ale pójdę za Twoją radą i zrobię to ponownie na sugerowanych ustawieniach.

 

Dziękuję, postaram się Was informować o postępach… :confused:


(bachus) #6

Najpierw ustal, czy nie ma problemu z tym urządzeniem B. Na jednym z podłączonych urządzeń uruchom np. starszą wersję ‘pingplotter’ i tam ping co 1-2s na:

  • bramę domyślną (czyli adres routera B np. 192.168.1.1)

  • 8.8.8.8

 

Patrz kiedy będzie “czerwono” (brak komunikacji) i z którym adresem IP. Ja tam obstawiam coś z TTL> Starszą wersję pingplottera mam na dysku, mogę udostępnić wieczorem.


(Kacperkumor91) #7

Właśnie robię wg Twojego pomysłu. 
Ustawiłem na 2,5 sekundy, ale czego mam szukać?

 

 

Dodam że jestem połączony przez WiFi a nie po kablu (jeśli to ma znaczenie dla testu)

2.jpg


(bachus) #8

Szukasz czerwonych miejsc na grafie. Wcześniejsza wersja PingPlottera (darmowa) pozwala na większy zakres w czasie (na wykresie klikasz prawym klawiszem i mozesz obserwować np. w ciągu godziny/4 godzin/24h itd.

W tym samym czasie odpal drugą sesję, ping na 8.8.8.8

Czerwone miejsca (brak odpowiedzi) powiedzą, gdzie jest problem - czy w dostepie do internetu, czy w dostepie do routera.


(Kacperkumor91) #9

3.jpg

Jaki interwał ustawić? Gdzie zmienić ping?
To jakaś czarna magia… :confused:


(bachus) #10

Otwórz JESZCZE JEDNĄ sesję programu pingplotter. Puść identyczny ping, ale na IP 8.8.8.8

Obserwuj w tym samym przedziale czasu, czy pojawiają się czerwone miejsca na obu wykresach. CZERWONE oznacza, że nie ma komunikacji.

  • jak nie ma komunikacji jednocześnie na obu (czerwone), to masz problem z routerem (np. połączenie wifi, albo się restartuje),

  • jak jest czerwoen tylko na wykresie z pingiem do 8.8.8.8 to masz problem z internetem.


(Kacperkumor91) #11

No i teraz piszesz po ludzku :wink:
Dzięki, już się za to biorę 

4.jpg

Podaję najświeższe zrzuty. 
Mam nadzieję, że wszystko zrobiłem dobrze… Kiepsko sobie radzę z badaniem sieci

6.jpg

5.jpg


(bachus) #12

Wg wykresu miałeś chwilkę problem z routerem po 10tej (około 10:05).


(Kacperkumor91) #13

OK, czyli mogę przyjąć, że jest problem z routerem.
Czy jest sens abym zrobił podobny test na komputerze podłączonym do modemu A?
Na nim przypomnę, wywala internet regularnie co jakiś czas… (20min-40min)


(bachus) #14

Testuj do momentu aż nie będziesz miał pewności, gdzie jest problem. Testy wykonuje się na połączeniu kablowym a nie wifi.


(Kacperkumor91) #15

Dobra. Bądźmy w kontakcie


(Kacperkumor91) #16

Najprawdopodobniej błąd jest po stronie routera B. 
Po wifi cały czas dzisiaj wywala internet a po kablu wszystko super, bo gra non stop radio internetowe. 
Dziwne…
Zmienię router na zapasowy i może zadziała…