Jak nauczyć się programowania?

Witam
Jestem w technikum klasy programistycznej i mam pytania co do nauki programowania np. Php(aktualnie to bierzemy). Jak mogę nauczyć się programowania, robienia zadań? Wiem że pytanie jest oklepane, lecz jednak obecnie znajduje się trochę pod ścianą i chciałbym się z kimś tym podzielić, tym bardziej, że chciałbym usłyszeć co na ten temat sądzą osoby związane z programowaniem. Czy polecacie jakiejś książki/poradniki/kursy/strony ? Jak mam do zrobienia zadanie, nawet dość łatwe to nie potrafię zrozumieć jak zacząć, łączyć informacje więc szukam gotowców w internecie z myślą że znajdę odpowiedź co jest głupie. Siedzę godzinami żeby szukać ale i tak tego nie znajduje. Nauczyciel na lekcjach pokazuje i omawia funkcje, data i czas itd ale w zadaniach które zadaje są nie potrzebne, omawiany temat różni się od tematu zadania. Wiem że powinien siedzieć i robić zadania na stronach żeby pogłębiać wiedzę ale w moim przypadku wracam ze szkoły w późnych godzinach i odrabiam na kolejny dzień lekcje a co za tym idzie że nagle jest piątek a zadanie muszę oddać do niedzieli i się stresuje ze nie zrobię.

1 polubienie

Czyli klasy i bez zmian od lata. Temat dotyczy X a zadania dotyczą Y. Dla kogoś kto zna temat łatwo przejść z X do Y i jest to wręcz to samo, niestety nie dla osób dopiero uczących się. Generalnie według mnie zadania zarówno w technikum jak i na studiach są źle sformułowane i tworzone z punktu osoby znającej się i nie mają nic wspólnego z utrwaleniem wiedzy lub nauką.
Niestety tak uczą chyba na całym świecie w mniejszym lub gorszym stopniu i nie pozostaje nic innego jak zacisnąć zęby i to skończyć. A jak lubisz programowanie ewentualnie informatykę to zdobywanie wiedzy na własną rękę.

Ja byłem samoukiem więc generalnie ani w technikum ani na studiach nie miałem najmniejszego problemu ze zdawaniem przedmiotów informatycznych a zwłaszcza programowania. Jednak dostrzegałem głupotę systemu i rodzaju zadań.