Pomoc z zaśmieconym komputerem

witam, mam problem, mój komputer jest już dośc zaśmiecony i powolny w związku z tym zdecydowałem się na sformatowanie go.

przy okazji chciałem wymienic windowsa xp na edycję home. na komputerze mam wiele plików które chciałbym zachowac (dokumenty, i inne pisma do pracy). Czy może mi ktoś poradzic co i jak powinienem zrobic? nie znam się na tym za bardzo i dlatego proszę o pomoc.

Najpewniej będzie gdy zgrasz niezbędne pliki na CD lub inny nośnik. Ewentualnie jeżeli masz więcej niż jedna partycję to przenieś pliki na partycję na której nie będziesz instalował ponownie systemu. Sformatuj wówczas tylko partycję systemową. Po zainstalowaniu systemu ponownie przenieś pliki do wybranych lokalizacji. Pozostałe partycje jeżeli jest taka potrzeba możesz sformatować z poziomu systemu operacyjnego. Postępuj rozważnie - formatowanie usuwa dane praktyczne nieodwracalnie.

Po pierwsze czy masz podzielony dysk na partycje(C , D i td.)?

Jeśli tak to wszystko ważne z pulpitu wytnij i wklej na partycję D.Następnie sprawdź na C Moje dokumenty,Moje obrazy,Moje wideo (większość programów domyślnie zapisuje tam nasze dokumenty itp.i też przeżuć na partycję D.Programy pocztowe mają możliwość zapisywania książki adresowej i całej poczty na innej partycji.Programy do pobierania (jeśli nie został zmieniony domyślny folder)zapisują na partycji C.

Pamiętaj Formatowanie (jeśli nie masz podzielonego dysku)usunie bezpowrotnie wszystko z dysku.

Ważne:przed formatowaniem zaopatrz się w sterowniki do płyty głównej i wszystkich urządzeń podłączonych do kompa.

Powodzenia

Powiem tak.

Format to zawsze ostateczność.

Jeżeli chcesz zmienić system to pozostaje Tobie tylko kopia plików na innej partycji (czytaj dysk D:, pendrive, płyty CD/DVD lub inne urządzenia pamięci masowej) i format.

Jeżeli jednak zdecydujesz się zostać przy WinXP Home zaproponowałbym Ci kilka programów.