Pomocy! Ram nawalił


(.marian.) #1

Płyta g. ga-k8nsc-939,procek ahtlon 64 3000+ graf.6600gt. Miałem wstawione 2*512 kingstona pracujące w dualu wszystko było ok.(memtest lux).Chciałem wstawić jeszcze 2*512 znaczy wstawilem i tu zaczął sie problem komp nie wystartował, bios dawał co jakieś 3 sekundy 1sygnał (znaczy problem z ramem).Pomyślałem ze po prostu pamięci sie nie zgrały.Wyjąłem nowe i co sie okazało ze jest to samo! co 3s. sygnał, na kosciach na ktorych do tej pory wszystko był ok! !!


(Zbych ) #2

Zrób reset biosu do ustawień fabrycznych poprzez opcje w biosie defaut lub optimal albo wyciąg na kilka minut baterie może w biosie sie coś poprzestawiało. A jaki zasilacz bo do twojego sprzetu to raczej porządnej mocy musi byc i w dodatku najlepiej firmowy.


(.marian.) #3

jesli wyciągne baterie i pozniej włoze z powrotem to wszystko zostanie po staremu tzn, winda programy itp.

Złączono Posta : 23.03.2006 (Czw) 17:32

a sory, zasilacz mam marny tracer400w.

Złączono Posta : 23.03.2006 (Czw) 17:33

ale problemow z nim nie mam


(Zbych ) #4

tak zostanie wszystko, zmienią sie ustawienia biosu które prawdopodobnie trzeba bedzie troche skorygować (data i czas , ewentualnie taktowanie procesora)

moze i nie było problemów bo mógł pracować na granicy wydolności , dołozyłeś pamiątki , mogło zabraknąć energi , i niewytrzymały kondensatorki obok pamiątek ale to tylko domysły może tak żle nie bedzie, nie wiem jak miałeś ustawione pamięci w biosie timingi i taktowanie czy na user (własne) czy na auto , zresztą obojetnie jak by nie były to możliwe że po dołożeniu drugiej pary coś sie samo poprzestawiało ( u mnie np. jak tylko wyciągne i włoże pamiątki z powrotem to bios mi samoczynnie wimduje napięcie na pamiatki na 2,8V a że to noname to komp sie buntuje) pokombinuj troche z biosem jak nic nie pomoże to serwis płyta zapewne na gwarancji może wymienią na inny model, zresztą wpisz w gogle nazwe swojej płyty i poczytaj nic dobrego same problemy z tą płytą . kiedyś płyty tego producenta były bardzo dobre obecnie to nawet sprzedawcy mający te płyty na stanie nie polecają ich.


(Zolciak) #5

Właśnie AMD tutaj troche zwaliło :slight_smile: Obstawiam, że reset biosa pomoże ale ogólnie K8 na 939 ma problemy z zapełnionymi czteroma bankami pamięci. Często muszą one śmigać na 333 zamiast 400MHz. Najlepszym rozwiązaniem jest zakup 2x1024 ew. zabawa z 4x512 :slight_smile:


(.marian.) #6

Dzieki za rady.Zaraz wyciągam bateryjke, a jak będzie ok. to sprzedam je w cholere i zrobie jak mowi zolciak 2*1024 bo na zabawe z 4*512 nie mam umiejętnosci i cierpliwosci! !!

Złączono Posta : 25.03.2006 (Sob) 13:13

Wyjęcie bateryjki pomogło,ale robi sie dziwna sprawa.Wstawiłem 2*512 do 1,2slotu było ok. dual itd.Postanowiłem sprawdzic te drugie pamięci i co sie okazało ze nie działają sygnał z biosu itd. Wyjąłem włożyłem spowrotem stare , które w slotach 1,2 wczesniej działały(3minuty wczesniej) i znów to samo sygnał…Wyjełem i włożyłem nowe do slotów 3,4 i…wszystko ok. Sam nie wiem o co tu chodzi?