Porównanie PC z laptotem Lenovo

Prosiłbym o pomoc w porównaniu mojego starego komputera z obecnym :wink:

Do tej pory ozywałem komputera stacjonarnego z następującym sprzętem.

procesor - Intel Core 2 Duo

E6750 @ 2.66 GHz

2.67 GHz

dysk twardy - 230 GB

RAM - 2 GB

karta graficzna - NVIDIA GeForce 9800 GTX+

Teraz przerzuciłem się na laptopa i chciałbym wiedzieć który z nich jest lepszy;)

Laptop - Lenovo IdeaPad Y560

Procesor (rodzaj) Core™ i7

Procesor (opis) Intel® Core™ i7-720QM Processor (6M Cache, 1.60 GHz)

Pamięć zainstalowana (pojemność) 4 GB

Dysk twardy (pojemność) 500 GB

Procesor (taktowanie) 1,6 GHz

Karta graficzna (model) ATI Mobility Radeon™ HD 5730

Karta graficzna (pamięć) 1024 MB

Jako, ze jestem zupełnym laikiem napiszcie proszę co sadzicie o tym laptopie - czy da się na nim pograć itd :wink:

Prosiłbym tez o informacje czy ten komputer stacjonarny jest jeszcze coś warty - czytaj czy jest sens go wystawiac na np allegro czy dostane za niego 100 zł i lepiej żeby stal w piwnicy :slight_smile:

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Porównując te dwa sprzęty to laptop na pewno lepszy… Nawet niezły wypas i da się już na nim pograć :] Jakbyś procka sprzedawał z tego starego kompa i nie chciał za dużo PLN’ow to bym się połakomił :]

Laptop definitywnie lepszy, a skoro procek poszedł już na pniu to ja z kolei chętnie potargowałbym się o ramy i kartę graficzną :wink:

Czyli porównywanie procesora typu tu 2,6 GHZ tu 1,6 GHZ nie ma sensu ?:slight_smile: To zupełnie inne światy te procesory ?:slight_smile:

Niestety myślę, że będę sprzedawał go jedynie w całości z racji tego, że nie ogarniam tematu zupełnie i po prostu nie umiałbym inaczej :wink:

Chetnie zapoznam się też z innymi opiniami :slight_smile:

EDIT: Skoro aż takie zainteresowanie kupowaniem na części to może jeszcze temat spróbuje ogarnąć ale wolałbym zdecydowanie w całości :slight_smile:

C2D ma 2 rdzenie po 2,6 - 2x2,6=5,2GHz sumowanej mocy