Zamknij i się przekonaj… Poważnie! Zawsze tak robię. Jak przestanie banglać VOIP, DHCP, czy inna komunikacja, to dowiesz się szybciej, niż wygaśnie Ci sesja telnet / http do ustawień firewalla.
Możesz też się wpiąć jakimś snifferem i zobaczyć, co tam biega na tym porcie - piszę o tym teraz na blog, może w weekend będę mieć czas to dokończyć.
@bachus: myślałem o zamknięciu i czekanie na “darcie” że “coś-gdzieś-komuś” nie działa. Jednak jest to dość drastyczne wyjście. Zastosuje to jako ostateczność.
Zapuściłem wiresharka na centralnym węźle, jednak bez efektu.
VoIP brak w firmie. DHCP jest.
Logi routera nie są kasowane od momentu postawienia nowego systemu czyli od 5 lat. Przebrnąłem przez nie, ale nie ma tam “słowa” o porcie 8.
Ten port nie jest przypisany do żadnej usługi, możliwe że ktoś używał tego, np. do SSH itp. Ewentualnie ktoś zostawił sobie tylną furtkę, licząc na to, że ktoś nie będzie taki dociekliwy i spostrzegawczy.
Te reguły nie mają żadnych komentarzy, opisów (description)?
No to ktoś ma albo niezłą pamięć, albo sporządził dokumentację. Ewenatualnie ani jedno, ani drugie, a potem jak coś nie działa, rozwiązuje problem przez dwa tygodnie.