Problem przy dzieleniu na partycje

Witam i proszę o pomoc. Rzadko zabieram sie za takie działania więc nie mam w z tym doświadczenia w związku z tym proszę o wyrozumiałość.

Nie wiedziałem gdzie mam sie zwrócić o pomoc więc pisze tutaj

Otóż problem polega na tym ze kupiłem sobie świeżutkiego lapka ASUSa z prockiem i3 i dyskiem 500gb. Laptop nie ma systemu. Postanowiłem podzielić ten przeogromne jak na moje możliwości dysk na partycje. Użyłem do tego programu gparted sam już nie wiem której wersji bo już dawno temu go używałem ostatnio. I wchodzę do niego pięknie ładnie, muszę stworzyć nową tablice to tworzę, tworze 3 partycje różnej wielkości (w formacie ntfs) wszystko ładnie potwierdzam, o dziwo myślał kilkanaście sec i wszystko ok, wychodzę z programu klikam shutdown wychodzi mi z gparted i pojawia się czarne tło (dos) i tam wiersze (na początku liczby które bardzo wolno rosną, potem VFS: busy inodes on changed media or resized disk sr0)

. Trwało to bardzo wieeele godzin i dochodziło do wielkich liczb kilka razy ekran mi gasł to jakimś przyciskiem go spowrotem włączałem. Aż raz użyłem do tego przypadkiem ENTERa i proces sie zakończył. Ponawiam to wszystko jeszcze raz bo teraz w ogóle dysku mi nie widzi

Pytanie brzmi czy to jest właśnie ten proces dzielenia na partycje? Jeśli tak to ile to może trwać? co oznaczają te liczby czy jest to ilość bajtów? bo dojscie do liczby 10 000.xxxxxx zajęło mi jakieś 3-4 h. A Dysk jak wcześniej zaznaczyłem ma 500gb.

Jeśli coś jest nie tak to proszę o instrukcje co powinienem dalej zrobić.

A tak to wygląda

img019111.jpg

Z góry dziękuje za wszelką pomoc

Należało na nowym dysku, po prostu zainstalować system, podczas instalacji utworzyć partycję “C”,

powiedzmy 50 GB na system. Później , według uznania, podzielić resztę dysku.