Problem z AccessPointem i adresem MAC

Witam. Nie znam się na tym zbyt dobrze, ale postaram się opisać problem w miarę rzeczowo :stuck_out_tongue:

Otóż u mnie w domu korzystamy z dwóch laptopów. Jeden z nich, mój, nie ma wbudowanego WLANA, dlatego dokupiłem kartę PCIMCIA ZyXEL-a G-100. Drugi laptop ma wbudowanego WLANA. Ten laptop bez problemu łączy się zarówno za pomocą USB, jak i WLANa (mam AccessPointa D-Link do którego podłączony jest lanowski kabel z modemu). Mój natomiast łączy się tylko za pomocą USB. Przez WLAN wszystko niby jest ok, komputer widzi sieć, sygnał jest znakomity, ale kończy się na pobieraniu adresu sieciowego i nie chce się połączyć. Dodam jeszcze, że mam współdzielone IP (wiem że nie mogę korzystać z obu na raz, ale nie w tym problem). Jeszcze niedawno mój komputer także mógł łączyć się przez WLANa, a kilka dni temu właśnie zaczęło się dziać coś dziwnego i od tamtej pory już nie chce się połączyć bezprzewodowo (a nie zmieniałem przecież żadnych ustawień). Człowiek który zmieniał mi dzisiaj modem mówił coś o adresie MAC. W zasadzie nie za bardzo wiem o co w tym chodzi, ale powiedział że można to załatwić poprzez zmianę adresu MAC na moim komputerze na taki jaki jest na tym drugim. Powiedział że wtedy powinno działać. Z kolei dzwoniłem do operatora internetowego i tam mi małomówny pan powiedział że być może mam zablokowany mój adres MAC na AccesPoincie. Tylko że ja nie mam pojęcia gdzie mogę to sprawdzić i jak ewentualnie to zmienić.

Aha dodam jeszcze że ten AccessPoint został wzięty z sieci w której działał ten drugi komputer. Może dlatego na nim działa a na moim nie? Ale z drugiej strony przez jakieś kilka miesięcy działało także na moim, więc to chyba nie jest przyczyna. :stuck_out_tongue:

Z góry dzięki za pomoc :wink:

Odpisałeś problem w miare rzeczowo :wink: Czy ten router D-Link który masz to jest pod twoją kontrolą? Mam tu na myśli czy możesz sią na niego zalogować i zmieniac co ci sie podoba ?

A i łączysz sie tak: