Problem z błędem 0x00000116

Czołem,

Postaram się opisać zwięźle i konkretnie problem z moim laptopem. Pewnego dnia podczas grania w dość starą grę (NBA 2006) cały ekran pokryły piksele i nagle na ekranie pojawił się taki oto obraz: 

 

http://www.windows-7-forum.net/attachments/windows-7-installation-upgrade/5324d1293617062-64bit-installation-0x00000116-error-0x00000116.jpg

 

Po zresetowaniu komputer uruchomił się normalnie, lecz sytuacja powtórzyła się dwukrotnie po uruchomieniu różnych gier. Później już nie udało mi się uruchomić Windowsa - od razu po starcie pojawiał się nieznośny niebieski komunikat. Próbowałem przeinstalować sterowniki - na chwilę pomogło, ale problem wrócił po jednym dniu. 

Odnoszę wrażenie, że jeśli dać mu dzień na “złapanie oddechu”, laptop odpala się normalnie, ale wystarczy kilka, czy kilkanaście minut z grą i znów wraca tajemniczy bluescreen.

 

Link do przypadkowego forum, na które się natknąłem: 

http://www.overclock.net/t/1077960/fixed-bsod-0x00000116-atikmpag-sys/10

 

Zainstalowane:

  1. SP1 ?

  2. Chipset ?

  3. Sterowniki do karty graficznej ze strony producenta laptopa ?

 

W Menedżerze urządzeń nie ma żółtych wykrzykników lub znaków zapytania ?

 

Podaj markę oraz model laptopa - powinno pisać pod spodem na naklejce.

Do tego podaj jaki dokładnie posiadasz system bit.

Hej, 

Dzięki za odpowiedź. Już śpieszę z doprecyzowaniem.

  1. Tak, Service Pack 1 jest.

  2. Nie znam się, odpowiadam za programem do sprawdzania sprzętu: Northbridge Intel Ironlake-M IMC, Southbridge [TRIAL VERSION} (mam nadzieję, że o to chodzi :slight_smile: )

  3. Nie, mam sterownik ze strony producenta karty graficznej. To może być przyczyna? Na stronie Della jest sterownik, ale chyba do nieco innej karty niż moja, ja mam Radeona 5650. Próbowałem zainstalować mimo wszystko, lecz wystąpił błąd podczas instalacji.

 

W managerze nie ma wykrzykników.

 

Model: DELL INSPIRON N5010

Nie wiem jak szukałeś ale tu są sterowniki do twojej karty graficznej http://www.dell.com/support/home/pl/pl/pldhs1/product-support/product/inspiron-15-intel-n5010/drivers 

Po kliknięciu na zanaczek przy " karta graficzna " pobierz trzeci od góry. Oczywiście musisz pobrać sterownik stosowny do swojego systemu 32 lub 64 bit). Ten link jest do sterowników dla systemu 64 bit. Aby sprawdzić jaki masz system otwórz panel sterowania > system. Tu bedziesz miał zapisane ilu bitowy.

Do odinstalowana sterowników (najlepiej w trybie awrayjnym) możesz użyć tego programu  http://www.dobreprogramy.pl/Display-Driver-Uninstaller,Program,Windows,47643.html

Hej,

Przepraszam za długi czas odpowiedzi. Zrobiłem wszystko zgodnie z zaleceniami. Usunąłem stare sterowniki poleconym programem, zainstalowałem te ze strony della i problem wciąż jest. Niestety zupełnie bez zmian.