Problem z CdburnerXp albo zepsuta stacja dysków w laptopie

Witam. Na samym początku mej wypowiedzi chciałbym przeprosić jeżeli umieściłem tego posta nie w tym dziale co trzeba ale niestety nie znam się na komputerach i po prostu nie wiedziałem gdzie napisać to co mam zaraz napisać i jednocześnie ogólnie witam wszystkich jako że jestem tu nowy ale przejdźmy do meritum sprawy poniżej,

Otóż, mam problem z CdburneXp czy jakoś tak…Przestał mi nagrywać filmy na płyty DVD. Na CD nagrywa na DVD nie. A jak chcę nagrać to piszę mi że brak płyty lub że płyta jest zła bo jest RW lub niezapisywalna(nie znam się na tym co oznacza to R i RW) i trzeba wsadzić płytę R. Włożyłem płytkę CD i to jest chyba to R bo na nią się nagrało a na DVD nie nagrywa. O co chodzi? Czy to CdburnerXP jest uszkodzony(mam najnowszą wersję), czy to stacja dysków w moim laptopie poszła? A może coś w Windows mam zepsute? Boję się że będzie trzeba robić format…Czekam na wasze opinię…Pozdrawiam Serdecznie.

Tak pierwsza sprawa nie korzystałem nigdy z tego programu wiec aby profilaktyka.

Co do sprawy CD(DVD)-(+)R cd(DVD)-(+)RW, R oznaczy że płyta jednorazowego zapisy wiec jak ją nagramy to już drugi raz nie możemy nic na niej nagrać, RW oznacza to że można ją kasować. Czy nośnik jest RW czy R można dowiedzieć się w informacjach o dysku albo na samej etykiecie dysku.

Sprawdź innym programem czy ci nagrywa płyty DVD jeśli tak to problemu trzeba szukać w “twoim” programie jeśli nie to pewnie sprzęt już odmawia posłuszeństwa.

Płyty CD może obsługiwać dobrze bo one mają sporo mniejsze zagęszczenie ścieżek, a wiec i plamkę większa dla lasera. Napisz jeszcze tak profilaktycznie ile lat ma napęd i w jakich mniej-więcej warunkach pracuje.