Problem z dyskiem ATA ST1000LM014 w Lenovo g500H komunikaty z pojawaiającym się dodatkowym dyskiem


(Kacz0r) #1

Witam,

Na początek podam specyfikację sprzętu:

-amd radeon HD8750M

-intel HD graphics 400 

-intel core i7- 3612QM 2.1 GHz

-ATA ST1000LM014-SSHD SCSI Disk Device

-8.00 GB RAM

  • Aktualnie windows 7 x64

 

A więc tak od pewnego czasu jest problem z włączeniem laptopa pojawia się napis LENOVO na czarnym tle i nic potem się nie dzieje. Czasami laptop odpala się bez problemu, lecz gdy pojawia się napis lenowo to staram się włączyć laptopa poprzez przycisk "onekey rescue system" potem wybieram boot menu i pokazuje mu dysk, i system po tym zabiegu uruchamia się normalnie. Nie zawsze działa przycisk "onekey rescue system" tzw. dzieje się to samo co w normalnym uruchamianiu czarny ekran + lenovo. Coś takiego działo mi się juz kiedyś do momętu gdy laptop całkowicie padł i wysłałem go wtedy na gwarancji. Czy jest możliwość naprawy, albo zapobiegania temu aby dysk padł całkowicie ? Poniżej zamieszczam scr z programu Technologia Pamięci Intel Rapid, ponieważ zaczął on wysyłać takie komunikaty:

Pozdrawiam,

Rout


(Dimatheus) #2

Kacz0r , zapoznaj się, proszę, z tym poradnikiem i stroną, a następnie - korzystając z przycisku Edytuj (na dole pierwszego posta po prawej stronie) i opcji Użyj pełnego edytora - popraw tytuł wątku tak, by mówił konkretnie o problemie. Poprawnie zatytułowany wątek zwiększa szansę na uzyskanie szybkiej pomocy. Zignorowanie tej prośby będzie skutkować przeniesieniem tematu do kosza.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(falcon89) #3

Pobierz CrystalDiskInfo portable LINK, wypakuj i uruchom, zmień ustawienia (Funkcje, Advanced Feature, Wartość Raw i ustaw 10 [DEC]), zrób zrzut ekranu (rozciągnij okno programu by było widać wszystkie parametry), umieść np. na http://postimage.org/ i podaj link na forum.


(Kacz0r) #4

Odświeżam, ponieważ jest to dla mnie ważne.


(Dimatheus) #5

Hej,

Generalnie wygląda na to, że dysk jest z dobrej kondycji. Problem może więc występować po stronie kontrolera na płycie głównej.

  • Próbowałeś reinstalować sterowniki do chipsetu płyty głównej oraz oprogramowanie Intel Rapid Technology?
  • Czy posiadasz napęd dysków optycznych w komputerze?
    Pozdrawiam,

Dimatheus


(Kacz0r) #6

Posiadam napęd dysków optycznych co do reinstalacji to nic w tym kierunku nie robiłem.


(Dimatheus) #7

Hej,

 

Czyli pierwsze, co trzeba zrobić, to przeinstalować sterowniki do płyty głównej oraz programowanie Intel Rapid Technology.

 

Pozdrawiam,

Dimatheus