Problem z dyskiem

Witam! Nie znam się zbytnio na kompie więc mam pytanie co i jak mam z tym zrobić a tak o co w tym chodzi. Mając program Hard Drive Inspector wyskakuje mi takie coś -

Twój dysk pracuje w trybie Tryb Multiword DMA2 (16,7 MB/s),podczas gdy jego optymalny tryb pracy to Tryb Ultra DMA5 (100 MB/s).Może to być wynikiem spadku wydajności dysku

. Co mam zrobić by było ok?

Hmm… poprostu dysk ci pada, z tego co mi sie wydaje, wydajnosc spadla z 100 mb/s na 16,7 mb/s

to robi roznice 82,3 Mb/s wiec baaardzo duza… wymien dysk ;D albo zrob gruntowne skanowanie z poszukiwanie popsutych sektorow, skorzystaj z programow do defragmentowania oraz sprawdz dysk programami do kasowania zbednych plikow, czysczenia rejestru, defragmentacji,wyszukiwania oraz usuwania bledow , zobaczysz wtedy czy to pomoze , jezeli nie, dysk do wymiany lub na gwarancje :slight_smile:

Dodane 23.02.2009 (Pn) 22:29

Dodam ze wszystkie programy potrzebne do tego typu operacji znajdziesz na dobrychprogramach :slight_smile: dzieki nim mamy wersje darmowe :wink: bardzo dobrych programow, warto zobaczec, kategoria wiadomo jaka, pozdrawiam i zycze powodzenia :wink:

Raczej do wymiany bo troche on już przeszedł ale zobacze jeszcze jakimś programem do defragmentacji.Mam ten ale nie wiem czy to dobry program PerfectDisk 2008

z tego co pamietam najlepszy byl O&O Defrag Pro Disk Defrag Software , super kombajn do dysku :slight_smile: do tego TuneUp (czyszczenie pamieci TEMP oraz rejestru i wszelkiego rodzaju niepotrzebnych smieci :slight_smile: ) , a co do dysku, skoro wiele przeszedl moze byc do wymiany, na naszcze szczescie dyski juz nie sa takie drogie, i warto kupic duze pojemnosci (np 320 Gb 500 Gb - te dyski moim zdaniem sa najbardziej optymalne, podzielone na partcyje przez madra osobe tworza super dysk o wielkiej wydajnosci :slight_smile: )

jeszcze raz zycze powodzenia, jezeli sie nie uda poprawic wydajnosci po defragmentacji zobacz na programy do sprawdzania wydajnosci dysku twardego