Problem z dyskiem


(M@rcinus) #1

Wrzuciłem sobie do kompa nowy dysk, postawiłem WinXP. Gdy podpiąłem jeszcze stary to pokazał mi się jako 1 partycja (a on jest podzielony na 3).Gdy chce kliknąć na niego wyskakuje mi że ten dysk jest nie sformatowany i czy go chce teraz sformatować. Mam tam dużo warznych danych więc nie moge go formatnąć. Co robić ??

DZIEKI


(:: MARIO ::) #2

odpalasz stary dysk z windom, nowy podpinasz na osobnej taśmie, zrzucasz na nowy, formatujesz stary, zmieniasz dyski, instalujesz win na wolnej partycji nowego :slight_smile: banał nie :lol:


(M@rcinus) #3

Niestety ale lipa.Podpiąłem stary dysk i wcale mi się chce komp odpalić tak jak by nie widział tego dysku. Może jakiś inny pomysł ?


(S Man1) #4

A zworki dobrze ustawiłeś na starym (master) i na nowym (slave) ??


(Xiao19) #5

Najlepiej ustwiaj zworki w dyskach i urzadzeniach na [cableselect] i problem bedziesz mial z glowy i napisz jak masz dyski podlaczone oba do jednej tasmy czy podlaczyles do innego kontrolera ,IDE0\IDE1 np. :wink:


(M@rcinus) #6

Zworki mam ustawione na master i slave.Dyski są oba podłączone do jednej taśmy. Gdy podpiołem go do osobnej to wcale mi go komp nie wykrył.


(S Man1) #7

A w BIOSie ustawiłeś aby wykrywał automatycznie nowo podłączone dyski ?? Sprawdź to, może w tym tkwi problem ?? :?


(M@rcinus) #8

A czy mógłbys mi jakoś dokładniej powiedzieć gdzie się to przestawia?? Bo jestem zielony.


(Mdod) #9

moze wez dysk do kogos i skopiuj potrzebne pliki na czyis dysk? uruchom knoppixa i moze wszystko bedzie dobrze ale najpierw dysk musiz w knoppix zamountowac jak masz przepalarke to nagraj potrzben dane albo na dyskietka jesli malo zajmuja i gwint


(M@rcinus) #10

Co to jest ten knopix ?


(Golden Finger) #11

Linux

http://www.dobreprogramy.pl/index.php?dz=8&a=18

Poczytaj artykuł Sebastiana Szaniawskiego na temat BIOS, jako wprowadzenie do wiedzy na ten temat.

Pozdrawiam 8)


(S Man1) #12

M@rcinus zrób tak:

  • Wejdź do BIOSa (po włączeniu kompa w momencie gdy zlicza pamięć, na dole ekranu jest napis Press Del to enter setup - wciśnij Delete )

  • Wejdź do Standard CMOS Features

  • IDE Primary Master --> 'Enter'

Ustaw IDE Primary Master oraz Access Mode na [Auto] (PageUp oraz PageDown służą do zmiany)

Jak ustawisz, to przy IDE HDD Auto-Detection wciśnij 'Enter'

  • IDE Primary Slave --> 'Enter'

Ustaw IDE Primary Slave oraz Access Mode na [Auto] (PageUp oraz PageDown służą do zmiany)

Jak ustawisz, to przy IDE HDD Auto-Detection wciśnij 'Enter'

  • IDE Secondary Master --> 'Enter'

Ustaw IDE Secondary Master oraz Access Mode na [Auto] (PageUp oraz PageDown służą do zmiany)

Jak ustawisz, to przy IDE HDD Auto-Detection wciśnij 'Enter'

  • IDE Secondary Slave --> 'Enter'

Ustaw IDE Secondary Slave oraz Access Mode na [Auto] (PageUp oraz PageDown służą do zmiany)

Jak ustawisz, to przy IDE HDD Auto-Detection wciśnij 'Enter'

Jak zrobisz to wszystko to wyjdź z BIOSa - pamiętaj, aby zachować ustawienia których dokonałeś !!

Być może to pomoże rozwiązać Twój problem :slight_smile:


(M@rcinus) #13

Wszystko miałem ustawione tak jak mi napisałeś, więc dalej lipa.