Problem z firewallem

Niedawno zainstalowałam firewall Outpost Firewall 1.0. Kiedy go uruchomię, nie mam połączenia z internetem, mimo że programy firefox czy tlen są dopuszczone do internetu. Kiedy wyłącze firewall, internet jest. Zapewne zależy to od pewnej konfiguracji, jednak nie mogę sobie z tym poradzić. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=35280

:slight_smile:

Osobiście nie miałem do czynienia z wersją 1.0 ale w razie gdybyś nie znalazła pomocy w jego konfiguracji polecam inny darmowy ogniomurek znany z własnych doświadczeń , prosty i intuicyjny w obsłudze

Sygate Personal Firewall

Darmowy do użytku domowego

Oraz 2 inne darmowe alternatywy :

Jetico Personal Firewall

Comodo Personal Firewall

Rzeby nie tworzony nowego tematu poszukuje dobrego firewalla co tylko blokuje ataki a nie pilnuje programów taki porosty a skuteczny :stuck_out_tongue:

Wiem że jest kupe postów jaki firewall … ale zrozumcie wszystkie testowałem prawie :slight_smile:

Instalacja firewalla bez możliwości konfiguracji dostępu poszczególnych aplikacji mija się z celem.

Bo mnie denerwuje to że cigle coś wyskakuje :-x

Argument z lekka dobijający …

Te wyskakujące komunikaty mają Cię informować o tym co aktualnie dzieje się z Twoim komputerem co służy Twojemu własnemu bezpieczeństwu - oczywiście możesz je wyłączyć , Twoja sprawa.

Natomiast regulacja dostępu programów do sieci to podstawowe zadanie firewalla. Generalnie powinno się na taki dostęp pozwalać tylko programom co do których ma się pewność że taki dostęp jest im potrzebny i uzasadniony.

Jeżeli wyskakujące dialogowe okienko z pytaniem o ustalenie reguł dostępu dla nowego programu próbującego uzyskać dostęp do sieci uważasz za kłopot to nie rozumiem po co w ogóle korzystasz z firewalla …

Zainstalowałam Sygate Personal Firewall i mam identycznie to samo co z Outpost Firewall…:frowning:

Spróbuj kliknąć na ikonkę a trayu ( po prawej stronie paska zadań) prawym przyciskiem myszki , tam znajdziesz pozycję “applications” - wybierz ją i skorzystaj widocznej listy programów by przyznać dostęp (przez zaznaczenie “v”)

Dla pewności spytam :

  • czy odinstalowałaś Outposta przed instalacją Sygate ?

  • czy masz włączoną zaporę systemową ( w przypadku Xp z service packiem 1 lub 2 ) ?

Ech, nadal mam ten sam problem.

Na pewno odinstalowałam Outposta.

Prawdopodobnie nie mam włączonej zapory systemowej.

Chciałam dodać, że kiedy niedawno używałam Zone Alarma wszystko było w porządku. Jednak musiałam odinstalować ZA, i od tej pory mam ten kłopot z internetem. Nie wiem, czy ma to jakiś wpływ na całą sytuację, być może.

Oj obawiam się że ma , sam miałem podobną sytuację kiedy zaczynałem przygodę z internetem a Zone był moim pierwszym firewallem.

Problem polega na pozostawieniu przez Zonea wpisów w rejestrze utrudniających pracę innych firewalli. Ponieważ ja poradziłem sobie z tym problemem w dość trywialny sposób po prostu instalując na nowo system nie wiem dokładnie o które wpisy chodzi , a traumy z Zoneem nie powtarzałem po raz drugi.

Pogoogluje trochę w poszukiwaniu rozwiązania Twojego problemu i jeśli znajdę receptę to odpiszę.

Dziekuję. Jeśli trzeba będzie wymieniać system to kiepsko…

Znalazłem instrukcję usuwania Zone`a ( a właściwie zestaw czynności które powinny poprzedzić deinstalacje) , niestety jest dość to dość czasochłonny i zagmatwany proces - Instrukcja z forum Zone Alarm

Jeśli ktoś zna szybszy i łatwiejszy sposób , proszę o odpowiedź w tym wątku.

Sam zainstalowałem ten ZoneAlarm i tera mam ten sam problem ;/

Spróbuj wyczyścić rejestr …

aneczka11

Mniej więcej rozumiesz o co chodzi w tamtej instrukcji ?

Mogę ewentualnie pomóc z tłumaczeniem na polski jeśli to potrzebne.

Czyściłam rejestr i nic nie pomogło.

A tamta instrukcja…Z moim angielskim rozwniętym na jakże “wysokim” poziomie… Mniej więcej rozumiem, ale mój jakże “rozwinięty” zmysł komputerowy mógłby doprowadzić do rychłego zawalenia sprawy, wolałabym nie ryzykować.

No możesz przetłumaczyć bo na pewno sie przyda :slight_smile: nie tylko mi :slight_smile:

i te tlumcznie do sprawdzonych porad można dać :slight_smile:

W takim razie zabieram się do analizy tej instrukcji.

Liczę jednak na geniusz użytkowników forum który być może uchroni nas od zagmatwanego procesu przedstawionego na forum ZA Jeśli ktoś zna inny sposób na opisywany w tym temacie problem to proszę o odzew.

Spróbuj kliknąć prawym przyciskiem na “Mój komputer” , wejść we właściwości , potem w zakładkę sprzęt - tam wybierz menedżera urządzeń , w otwartym oknie w górnym pasku z menu “widok” wybierz -> pokaż ukryte urządzenia , teraz na liście znajdź wpis "sterowniki niezgodne z plug & play , rozwiń ten wpis i szukaj “VSDATANT” , jeśli będzie kliknij na niego i wybierz odinstalowanie urządzenia.

Dalej wejdź w panel sterowania , tam w górnym pasku masz “narzędzia” , wybierz w środku “opcje folderów” , w opcjach folderów zaznacz “widok” w środku odznacz "ukryj chronione pliki … " oraz “ukryj rozszerzenia…” i zaznacz “pokaż ukryte foldery i pliki” potem kliknij na zastosuj dla wszystkich folderów

Teraz otwórz asystenta wyszukiwania (menu start - szukaj) i na dysku C: , szukaj plików :

vsconfig.xml

vsdata.dll

vsdata95.vxd

vsdatant.sys

vsmon.*

vsmonapi.dll

vsnetutils.dll

vspubapi.dll

zaplus.*

zapro.*

zllictbl.dat

zlparser.dll

zonealarm.exe

zoneband.dll

Usuń je

vsutil.dll - ten plik usuń jeśli po sprawdzeniu we właściwościach pokaże w wersji że jest związany z Zone Alarm , w innym przypadku zostaw go.

Znajdź i skasuj foldery :

zonelabs (w folderze SYSTEM lub SYSTEM32)

“zone labs” (w folderze Program Files)

“Internet logs” (w folderze Windows lub WINNT)

Opróżnij kosz

Zrestartuj komputer

Zobaczymy czy to wystarczy , no i trzymam kciuki :wink:

No i wszystko paca :wink: