komarra
(komarra)
28 Maj 2011 15:12
#1
Mam problem z grafiką w grach, tekstury znikają lub nakładają się na siebie, zamiast tekstur jest puste niebieskie tło,
Typ procesora AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3200+
Nazwa płyty głównej MSI K9N Neo v1.0 (MS-7260) (3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Mikroukład płyty głównej nVIDIA nForce 550, AMD Hammer
Pamięć fizyczna 1024 MB (DDR2-533 DDR2 SDRAM)
Karta wideo NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO (Microsoft Corporation - WDDM) (256 MB)
Zainstaluj najnowszy dostępny sterownik do karty graficznej, szukaj na stronie nvidii. Także zainstaluj najnowszą wersję directx, dostępna na vortalu.
Lukash1
(Lukash_605500756)
28 Maj 2011 19:18
#3
Sprawdź w panelu Nvidii czy masz zaznaczone "Użyj ustawień aplikacji " w “Wyreguluj ustawienia obrazu…”
komarra
(komarra)
29 Maj 2011 08:04
#4
Problem w tym że mam viste ktora automatycznie instaluje jakies sterowniki nawet kiedy odinstaluje stare musze instalowac sterownik na ten automatycznie zainstalowany
Lukash1
(Lukash_605500756)
29 Maj 2011 08:56
#5
Dzieje się tak bo masz wyłączoną “Kontrole konta użytkownika” ,przy włączonym UAC ,wyskakuje okno z monitem o zezwolenie na instalację ,wtedy można anulować. Jednak ta instalacja nie ma znaczenia ,można instalować na to nowy sterownik graficzny pobrany ze strony Nvidii.
komarra
(komarra)
29 Maj 2011 11:52
#6
Instalacja najnowszych sterownikow nie pomogla
komarra
(komarra)
29 Maj 2011 14:40
#8
Też nie pomogło. Czy możliwe jest że to z powodu zbyt dużych wymagań gry?? W panelu nvidi jest to zanaczone
Lukash1
(Lukash_605500756)
29 Maj 2011 15:03
#9
Możliwe , i to bardzo ,najpierw sprawdza się wymagania minimalne gry .Jaką grę chcesz odpalić ?
Lukash1
(Lukash_605500756)
29 Maj 2011 18:35
#11
Ja na C2D 2.0GHz gram w W2.
Czytałem ,że gość grał na minimum na GT 8600 ,7900 GT/GTO jest chyba kartą wydajniejszą ,ale chyba starszą technologicznie ma shader model 3.0 opengl 2.0 , 8600 shader 4.0 open 3.2…Może być ,że performance tester ,podbił w ustawieniach coś co nie trzeba…Odpal Configurator.exe z folderu Wiedźmin 2\bin > zaznacz Opcje zaawansowane i z góry na dół ustaw minimum .
Ale wątpię w odpalenie Wieśka na tej karcie+ procesor chyba też za słaby ,jednordzeniowy (?) ! ,wymagane są min 2 rdzenie.
- Zmniejszenie jakości tekstur: większe wartości skutkują niższą jakością tekstur. - Budżet pamięci na tekstury: ustala ilość pamięci karty graficznej przeznaczoną na przechowywanie tekstur. Większe wartości zmniejszają ilość streamingu pojawiającego się podczas rozgrywki i wpływają na większą płynność gry, ale mogą także powodować błędy braku pamięci karty graficznej lub błędy krytyczne programu. Należy wybrać rozsądną wartość w oparciu o ilość pamięci dostępnej na posiadanej karcie graficznej. - Jakość cieni: wpływa na wydajność graficzną. Korzysta z zasobów karty graficznej bez pogarszania wydajności procesora. - Liczba świateł rzucających cień: ustala maksymalną liczbę takich źródeł światła. Korzysta z zasobów karty graficznej bez pogarszania wydajności procesora. - Zasięg renderowania szczegółów: skala zasięgu dla poziomu detali. Niższa wartość polepsza wydajność gry, ale skutkuje obniżeniem poziomu szczegółowości modeli. - Efekt Bloom: tryb ten wpływa znacznie na jakość grafiki bez zbytniego obciążania karty graficznej. - Promienie światła: efekt wizualny zalecany w przypadku przeciętnych lub najnowocześniejszych systemów. W przypadku starszych konfiguracji sprzętowych powinien być wyłączony. - Antialiasing: efekt znacznie obniżający wydajność, powinien być wyłączony na przeciętnych i przestarzałych konfiguracjach sprzętowych. - Efekty specjalne rozmycia: efekty wizualne typu rozmycie i rozmycie radialne, wymagają znacznej wydajności, ale są rzadko używane w grze. - Głębia ostrości w grze: subtelny efekt wizualny. Opcja ta włącza wykorzystanie tego efektu wyłącznie podczas rozgrywki i nie wpływa na głębię ostrości w cutscenach. - Winieta wokół ekranu: opcja czysto estetyczna, powodująca dodanie winiety fotograficznej wokół ekranu gry. Nie wpływa na wydajność. - Efekt mokrych powierzchni: umiarkowany wpływ na wydajność. - SSAO (Screen Space Ambient Occlusion): efekt oświetlenia, istotny dla rozgrywki, ale obciążający znacznie kartę graficzną. - Rozmycie przy ruchu kamery: włączenie tej opcji powoduje dalsze obciążenie karty graficznej. - Filmowy efekt głębi ostrości: zapewnia wrażenie realistycznej, filmowej głębi ostrości w cutscenach i dialogach. Wymaga znacznej mocy obliczeniowej, ale zapewnia najwyższą jakość szczegółów. Opcja ta powinna być używana wyłącznie w przypadku systemów z najwydajniejszymi kartami graficznymi. - Głębia ostrości w cutscenach: opcja ta wpływa wyłącznie na cutsceny i sekwencje dialogowe, nie wpływa na wydajność podczas rozgrywki. - Limit elementów fizycznych: ograniczenie animacji fizyki dla części składowych postaci, przykładowo: włosów Geralta. Wyłączenie tej opcji obciąża dodatkowo procesor. - Uberpróbkowanie: tryb renderowania wysokiej jakości w którym całe sceny są renderowane kilkukrotnie, tak, by uzyskać najlepszą możliwą jakość tekstur, szczegółów i antialiasingu (przewyższającego nawet antialiasing i anizotropię na najwyższych ustawieniach). Używać z rozwagą, wyłącznie na najnowocześniejszych systemach (zarówno pod względem karty graficznej jak i procesora). - Synchronizacja pionowa: (Vsync) pomaga wyeliminować efekt “screen tearing” (http://en.wikipedia.org/wiki/Screen_tearing ) podczas ruchów kamery i migania podczas bardzo szybkich animacji (np. jasnych wybuchów), ale może powodować wolniejsze renderowanie lub opóźnienia sterowania podczas rozgrywki. - Zabrudzenia powierzchni modeli: włączenie opcji pokazywania zabrudzeń lub krwi na modelach postaci może wpłynąć na wydajność procesora.