Problem z instalacja Ubuntu 7.05 (Frywolny Fulmar)

(Marion Dor01) #1

Witam :wink: Otóż mam problem z instalacja linuxa Ubuntu 7.05. Ponieważ jestem laikiem jeśli chodzi o system linux, wiec prosiłabym o wytłuamaczenie mi tego problemu "łopatologicznie" :slight_smile: A sprawa wygląda tak. Mam partycje 54.9 GB, którą podzieliłam na 20GB jako nie przpisaną żadnej literze ani z formatowana czyli potocznie mówiac wolną/ goła (zrobiłam to za pomocą Partition Manager). Ustawiłam tak aby płyta Ubuntu odpalała się pierwsza. Wszystko ładnie mi sie odpla. Po czym wybieram program GParted w Ubuntu i dzielę partycje 20GB na 512MB linux swap a pozostałą (niecałą) 20GB dzielę na dwie partycje po 10GB jako ext3 i zatwierdzam w programie GParted. Na tym poziomie jest ok. Ale schodki zaczynają się wtedy. kiedy odpalam instalatora Ubuntu. Otóż jak przechodzę do następnych opcji to albo robi to długo albo się zawiesza. Najgorzej jest jak konczę kreatora instalacji i dochodzę do monetu w którym kiedy linux ma się zainstalować. Ten końcowy pasek staje na 15% a nagrywarka CD/DVD cichnie i muszę resetować komputer aby dostać się do programu Partition Manager i usunąć partycje Linuxa (oczywiście łącze je do partycji 54.9 aby znowu tyle miała). Ponieważ jest to dysk 80GB, to jeszcze mam na nim drugą partycje NTFS o pjemności 19GB na której mam zainstalowany system WinowsXP (ale jej nie ruszam). Jeśli może ktoś ma taki sam problem to byłabym wdzięczna za wytłumaczenie co robię źle albo dlaczego tak się dzieję podczas tejże instalacji. Dodam, że jak zainstalować Ubuntu skorzystałam z prezentacji na dobreprogramy.pl A to strona do tego: