Problem z internetem osiedlowym


(Mistrzuu007) #1

Korzystam z internetu osiedlowego. Na codzień siedze na komputerze stacjonarnym. Chciałbym móc korzystać też z internetu na laptopie. Kiedy podłączam go do laptopa, to widac połączenie, ale stronki sie nie ładuja w ogóle. Czy tu chodzi o to, że laptop i kompurer mają inny adres fizyczny? Z góry dzięki za pomoc :slight_smile:


(CoolWeed) #2

Najprawdopodobniej koleś , który trzyma pieczę nad Waszą siecią ma na sztywno powpisywane adresy MAC Waszych kart sieciowych . Zagadaj z nim aby wprowadził jeszcze jeden adres karty sieciowej którą masz w lapku . Pzdr .


(mktos) #3

Prawdopodobnie tak, operator przypisał ci połączenie do adresu MAC komputera stacjonarnego.

Możesz zmienić w laptopie adres MAC na taki jak komputera stacjonarnego i powinno działać.


(Frankfurterium) #4

Prawdopodobnie, to dosyć częste zabezpieczenie w osiedlówkach. Możesz zagadać do admina albo... istnieją programy do zasłaniania adresu MAC. Wstaw w laptopie adres karty sieciowej ze stacjonarnego i powinno działać.


(Mistrzuu007) #5

a jak mam to zrobić? adres fizyczny mam juz zapisany ze stacjonarnego


(TomVoo) #6

Najlepiej kup najtańszy router, sklonuj adres MAC z komputera stacjonarnego i tyle. Przy okazji dobrze byłoby zajrzeć do umowy z dostawcą i sprawdzić, czy nie zakazuje on rozdzielenia sieci. Pamiętam, że w pierwszej umowie z 2005 roku mój dostawca wymagał dopłaty za możliwość używania routera.


(Mistrzuu007) #7

ale ja nie chce routera. chce podłączyc kabel do laptopa.. mam wystarczająco długi kabel.. wiec ktos mi podpowie jak zmienic ten adres fizyczny na lapku?


(nowakjac) #8

Tu masz opisane jak to zrobić na XP

http://www.hal.trzepak.net/faq/winxp/zm ... su_mac.htm


(Mistrzuu007) #9

ok. dałem sobie rade :slight_smile: działa jak należy :slight_smile: