Problem z kablowym połączeniem sieciowym


(Marcin 95) #1

Witam wszystkich!

Mam bardzo dziwny problem z moim internetem przez kabelek w laptopie. Korzystam z niego w pracy, gdzie mamy kilkanaście wyprowadzeń (gniazdek ethernetowych) ze switchy . Po kilku godzinach pracy na danym gniazdku, do którego jestem podłączony internet przestaje działać i już nikt z kolegów nie może pracować na tym gniazdku (jest jak gdyby blokowane). Jeśli próbuję odświeżyć połączenie poprzez ipconfig /release a potem ipconfig /renew nie udaje się i w statusie połączenia na pasku zadań pojawia się informacja, że połączenie jest ograniczone. Po sprawdzeniu ustawień połączenia poprzez ipconfig /all okazuje się, że serwer DHCP nie przydziela mi adresu IP. Próbowałem ustawić adres na sztywno, ale nie pomogło. Próbowałem też zmienić ustawienia mojej karty sieciowej (Intel® 82566MC Gigabit Network C) przestawiając standardową prędkość Link Speed & Duplex z auto detect na 100Mbps / Full Duplex a później 100 Mbps / Half Duplex, ale bez rezultatów.

Jeśli przełączę się na inne gniazdko, na którym serwer DHCP przydziela mi automatycznie nowy adres IP, internet działa mi przez jakiś czas (kilka godzin) a później sytuacja się powtarza (znów gniazdko jest jak gdyby blokowane i nikt z niego już nie jest w stanie korzystać).

Próbowałem też przeinstalować sterowniki karty sieciowej, ale nic to nie zmieniło. Może ma znaczenie fakt, że po tym przeinstalowaniu sterowników, połączenie lokalne dostało kolejny numer (aktualnie mam już nr 7, bo reinstalację sterowników robiłem już kilka razy) a nie nr 1 i może pomogłoby spowodowanie aby moje połączenie lokalne miało właśnie nr 1, ale nie wiem jak to się robi... Może ktoś z forumowiczów ma sposób na zresetowanie nr połączenia lokalnego do 1 i może ma jakiś pomysł na rozwiązanie mojego problemu z "blokowaniem gniazdka ethernetowego"...

Pozdrawiam,

Marcin


(niezDarek) #2

Ten problem pojawia się tylko na twoim laptopie czy na innych komputerach w firmie również? Czy switch jest zarządzalny? Jeśli tak to sprawdź czy po ponownym uruchomieniu switcha gniazdko znowu działa normalnie. Jeśli tak to znaczy, że on cię wycina. Problemem może wtedy być:

  • uszkodzona karta sieciowa w twoim laptopie

  • nieodpowiednie sterowniki karty sieciowej

  • lub jeszcze jakaś bliżej nieznana mi przyczyna

Jeśli masz dostęp i switch jest zarządzany proponuję wejść i sprawdzić konfigurację ewentualnie hopek wyżej na routerze lub czymś podobnym.