Problem z konfiguracją AP Client dla TP Link WR743ND + Sagem Fast 2704

Witam,

 

Posiadam w domu internet z Neostrady. Głównym urządzeniem jest Sagem Fast 2704.

Ostatnio chciałem w pokoju podłączyć sobie TV kabelkiem. Żeby nie ciągnąć go przez pół domu zakupiłem TP Link WR743ND, który ma pełnić rolę Access Point Client’a. I generalnie mam problem z konfiguracją.

 

Sagem działa na IP 192.168.1.1.

 

TP Linka próbowałem konfigurować na dwa sposoby:

  1. Jako Client Router - w tym trybie TP Link nawiązuje połączenie z Sagem’em, ale połączenie to co jakiś czas jest przerywane. Gdyby nie ten szczegół, byłoby to dla mnie wystarczające rozwiązanie. Może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem?

  2. Jako Client - w tym trybie zaadresowałem TP Link na 192.168.1.254. Teoretycznie widzi on Sagem’a, ale jak próbuję pingować Sagem’a z TP Link’a, to żądania nie dochodzą. Może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem?

 

Pozdrawiam serdecznie

Ten router działa tylko w trybie AP Client Router nazywane również WISP i jako AP Router, czyli po prostu jako AP. Ustawiasz tryb pracy AP Client Router (WISP), wyszukujesz sieć, którą nadaje Sagem i z nią się łączysz. Jeśli zrywa połączenie, upewnij się, że sygnał jest dobry i nie ma żadnych przeszkód, a także przetestuj działanie sieci na początek bez zabezpieczeń i jeśli nie bedzie problemów, testuj po kolei wszystkie zabezpieczenia.

 a jako ze działa jako AP client router zmien IP TP-Linkan na np. 192.168.2.254 /24 bo paiety nigdy nie opuszcza własnej sieci LAN

Po stronie WAN powinien mieć 192.168.1.0/24, adres powinien pobrać się automatycznie, a po stronie LAN powinna być zmiana na inny adres.

Myslałem o stronie LAN, nie wiadomo własciwie gdzie autor ustawił jak ma 2 interfejsy gdzie moze sobie IP ustawić