Problem z konfiguracją rutera (Neostrada) Proszę o pomoc


(B L A D Y 12p) #1

Witam mam pewien problem odnośnie usługi Neostrada oferowanej przez Orange. Poszedłem do punktu sprzedaży, zawarłem umowe na internet do 10mb/s

,wróciłem do domu, podłączyłem ruter który zakupiłem wraz z zawiązaniem umowy Sagemcom F@st 2704, wszstko dobrze podłączyłem, robiłem wszystko zgodnie z instrukcją lecz wystąpił problem, otóż nie mogłem wejść na stronę rejestracji (http://www.rejestracja.neostrada.pl), zadzwoniłem na infolinie (bardzo droga) i tam dostałem login i hasło do usługi. Wpisałem ip i dostałem się do panelu konfiguracyjnego rutera, jak w instrukcji wszedłem w Połączenie z internetem, wpsiałem wszystkie dane i kliknąłem Zastosuj/Zapisz. I ku mojemu zdziwieniu strona tylko się odświeżyła, i nic zero reakcji ze strony rutera. Wezwałem ekipe z orange, oni sprawdzili wszystko i powiedzieli, że ruter jest uszkodzony i trzeba go wymienić. Następnego dnia wymieniłem ruter, podłączyłem wszystko i nic, to samo , router w ogóle nie reagował. Po zastanowieniu się przypomniałem sobie, że mój telefon stacjonarny jest uszkodzony, to znaczy kabel od słuchawki czasami nie kontaktuje,i trzeszczy, może to jest przyczyną. Jeśli możecie mi w jakiś sposób pomóc to bardzo proszę, z góry dziękuje. :?:


(Agatonster) #2

Blady_12 ,

Zapoznaj się z tematem i popraw tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj przy poście otwierającym ten temat.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało przeniesieniem tematu do Kosza.


(B L A D Y 12p) #3

Poprawione :expressionless:


(Merliner) #4

Ok, przyczyn może być wiele, zacznijmy od konfiguracji sprzętowej.

Podnieś słuchawkę telefonu i sprawdź czy jest sygnał.

Jak jest to sprawdź czy dokładnie podłączyłeś kable tam gdzie trzeba.

Czy zastosowałeś filtr ADSL przed ruterem? Jest konieczny.

i pytanie jak łączysz się - przez usb czy ethernet, zalecam ethernet.

Podłącz ruter do prądu, ale jeszcze nie do komputera. Poczekaj aż się uruchomi.

Z tyłu rutera jest taki ukryty przycisk - nacisnij przytrzymaj tak długo az zgaśną te światełka z przodu, służy do resetowania rutera.

Po zresetowaniu jak wróci do normy podłącz kabel telefoniczny, podłącz do komputera, i zrób tą samą procedurę jaką masz w instrukcji.

Podam parametry dla rutera prawidłowe dla połączenia z internetem.

Tryb Annex: A

Enkapsulacja: PPPoA ///nie moze być PPPoE

VPI: 0

VCI: 35

Multiplexing: VC/MUX


(B L A D Y 12p) #5

Wielkie dzięki za odpowiedź, niestety nic z tego nie wyszło, średnio sie na tym znam ale większość parametrów jest taka jak pokazałeś a do reszty nie udało mi się dojść.

Dzisiaj znów odwiedza mnie ekipa i zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzięki za odpowiedź, a jeśli ktoś jeszcze może mi pomóc to proszę . :smiley:

A jeśli chodzi o połączenie to korzystam z kabla ethernet, jeśli chodzi o filtr to czy nie ma on być umieszczony na kablu od telefonu stacjonarnego, a kabel telefoniczny napewno jest sprawny ponieważ testowałem go, jak ? podłączyłem do niego telefon stacjonarny i wszystko działało, był sygnał, więc myśle że z mojej strony niczym nie zawiniłem.


(Merliner) #6

Resetowałeś ruter?


(B L A D Y 12p) #7

Żeby raz, ale była już u mnie ekipa, robili pomiar, pojechali gdzieś do jakiej ś swojej "szafy" i teraz świeci mi się dioda na czerwono taka "@" i myśle że problem niedługo zostanie rozwiązany.


(Merliner) #8

Pojechali do "szafy" powiadasz... Czyżby Orange oferowało internet nie sprawdzając wcześniej czy jest na twoim terenie dostępny?


(B L A D Y 12p) #9

Był dostępny :smiley: teraz wszystko działa, podobno była jakaś usterka z portem. Dzięki za pomoc. Problem jest rozwiązany

-- Dodane 06.12.2012 (Cz) 18:33 --

A i z ta szafą to chodziło mi o to że mają gdzieś taką szafę do której podpinają nowych użytkowników. Neostrada to dobry internet, a w mojej miejscowości jest bardzo dobry zasięg :D.