Problem z laptopem, wyłącza się i zawiesza

Witam, mam problem , dodam , że jestem zupełnie zielona w tych sprawach więc prosze o jasną pomoc. posiadam laptopa compaq 584037-001 (nie wiem czy to nazwa laptopa, przepisalam z jego obudowy). OD 2 lat nie miałam z nim żadnych problemów. Od 2 dni laptop bardzo się zacinał, włączał się, pojawiał się ekran (znikła tapeta, czarne tło), przy naciskaniu na jakiekolwiek ikony poprostu łapał zawiechę, wiec go resetowałam. dzisiaj rano to samo, wlączyłam go w trybie awaryjnym (teraz też na nim jestem), działa bez zarzutu (tzn nie zawiesza się), mam system antywirusowy norton, weszłam w mój kompter, kilknęłam prawym przyciskiem myszki i dałam skanowanie dysku D przez ten norton. szło, szło, pasek się przesuwał i boom laptop się wyłączył. po jakimś czasie znów go wlaczyłam i pisało po angielsku, na czarnym tle coś w rodzaju ''the system bios has detected… ‘’ nie pamiętam dokladnie. w każdym razie pisalo, że jesli coś tam coś tam, to wejdz na stronę internetową HP. wyłączyłam go. włączyłam ponownie, po czym przy włączaniu znów sam się wyłączył. odłożylam go, sprobowałam po jakimś czasie znow. włączył się ‘‘normalnie’’ , tyle że dałam na tryb awaryjny. powiedzcie proszę blondynce, co to moglo paść? pamiętam jeszcze, że wtedy gdy wyskoczyła ta informacja o bios, pisalo coś w stylu temperature 90 D. wyłączyć go i oddać do serwisu?

Pobierz HWMonitor i podaj temperatury które tam poda :slight_smile:

Jak nic z nim nie robiłaś przez te 2 lata to pewnie chłodzenie zawalone kurzem i procesor się przegrzewa.

nie robiłam nic kompletnie, dodam, że wiatrak chodzi dosyć głośno, ale nie jest zakryty nigdy. czyli podejrzewam że chłodzenie do oczyszczenia (sama nie zrobie choć próbowałam, bo nie dam rady odkręcić śrubek, są bardzo głęboko osadzone). ile takie czyszczenie może kosztować? już pobieram ten program, zaraz wrzuce screeny. dodam też, że w tej chwili siedzę na normalnym trybie i nawet sie nie zacina oO. nie wiem juz o co chodzi.