Witam. Jakieś 3 dni temu uwidoczniło się mi konto Administrator podczas ekranu powitalnego, chciałem je usunąć, bo wcześniej system mi się od razu włączał do pulpitu, a teraz muszę wybierać między 2-ma userami tym adminem i moim kontem. Chciałem sobie nadać z poziomu konta administratora prawa “administrator” jednak nie mogę zaakceptować zmian, bo guzik do tego robi się zablokowany. Jak zrobić żeby z powrotem ukryć to konto, żeby system wchodził mi od razu na moje konto?
Włącz autologowanie.
Co do admina to:
start > uruchom > regedit:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAc counts\UserList
Odszukujemy Administrator i dane wartości ustawiamy na 0.
W menu start=>uruchom, wpisz regedit, w kluczu
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList]
“Administrator” ustaw na 0
A nie łatwiej jest poprzez:
Start -> Uruchom -> cmd
net user Administrator /active:no
rokko
wyskakuje odmowa dostępu
a co do rejestru nie mam tam tych katalogów \SpecialAc counts\UserList
Ponieważ wiersz poleceń (cmd) należy uruchomić w trybie administratora.
Start -> wpisujesz w szukajkę cmd, a następnie CTRL + SHIFT + ENTER
Inna metoda, Start -> Akcesoria -> PPM na wiersz poleceń i wybierz uruchom jako…
Co do automatycznego logowania, to w systemie Vista najłatwiej uzyskasz to poprzez:
Start -> Uruchom -> control userpasswords2
Odznacz opcję użytkownik, aby używać tego kompa musi wprowadzić login i hasło…
Wpisz użytkownika, dla którego ma odbywać się automatyczne logowanie oraz hasło, potwierdź i to wszystko.