Problem z neostradą, wina routera?

Witam.

Od pewnego czasu mam problem z neostradą. Neostrada od jakiś 5 lat, router TP-LINK TD-W8901G od ponad 2 lat, nigdy nie miałem z nim problemu, ale od jakiegoś tygodnia mam coś takiego, że nagle gasną dwie lampki od routera, po czym po chwili zapalają się ponownie, zrobiło się tak raz, to myślałem, że to nic takiego, potem znowu, to zresetowałem router i wprowadziłem nowe ustawienia, ale to nic nie dało, dalej co jakiś czas lampki gasną i po chwili zapalają się ponownie, zadzwoniłem do tp, następnego dnia przyjechał technik, wszystko sprawdził jakimś miernikiem i stwierdził, że to wina kabla, który idzie przez cały dom, bo główne gniazdko od tp jest w salonie, a router w moim pokoju, technik powiedział, że trzeba kupić nowy kabel gniazdko tp - router, bo ten powoduje jakieś zakłócenia, powiedziałem ok. Kupiłem 1m kabla, router postawiłem obok głównego gniazdka tp, ale dalej jest to samo.

Skoro tp twierdzi, że jest ich strony jest wszystko dobrze, kabel nowy, to może z routerem jest coś nie tak?

Z góry dzięki za pomoc.

Trochę nieogarnięty ten technik jak z resztą wielu w TP (aka Orange).

Zadzwoń jeszcze raz, powiedz że masz nowy kabel (tzw. skrętkę) i nadal dzieje się ta sama sytuacja.

Niech przyjedzie i to sprawdzi.

Jeśli tym razem nic nie wnioskuje to raczej będzie to wina Routera.

Spróbuj go wyłączyć na noc z zasilania, niech odpocznie.

Rano go uruchom i sprawdź czy coś się zmieniło.

Jeśli nie, a masz gwarancję na ten router, zgłoś to do sklepu gdzie go kupiłeś, z wytłumaczeniem problemu.

PS.

Co to za w ogóle kontrolki migają… ?

Gasną i zapalają się lampki od ADSL i Internet, lampka WLAN pali się cały czas.

Gwarancję, pudełko itd. od routera mam, więc z tym nie było by problemu, tylko nie wiem, czy gwarancja nie mineła juz.

Niech zgadnę, znika kontrolna ADSL i INTERNET? Miałem dokładnie to samo, tylko u mnie gasło co 30 sekund! Też mam router TP-Linka tylko TD-W8960N, technicy przyjechali też stwierdzili że to router, ale na wszelki wypadek coś zresetowali na centrali, kazali wymienić router i pojechali, i był spokój przez pół roku.

Po pół roku “do nowa Polsko ludowa”, nerwy mi już puszczały ale routera nie wymieniłem bo nie pasował mi on do całości. Wzywałem techników AŻ 7 RAZY! I najlepsze że jak przyjeżdżali to wszystko działało dobrze, pomierzyli coś “Panie, wszystko idealnie, wymień Pan router” i pojechali, no to któregoś razu przywiozłem z pracy jakiś na próbę i dobrze się nie włączył a już kontrolki zgasły, no to dzwonimy po techników.

Aż w końcu za 7 razem przyjechał o dziwo jeden (bo zawsze dwóch przyjeżdżało, jeden robił pomiar a drugi kabelki wtykał) kumaty, jako jedyny pozaglądał do kostek na zewnątrz przy domu, i wyszedł na słup, i znalazł! Kabel od słupa do domu ze starości popękał i przerywał. Wymieniał mi kabel i śmiga już prawie rok bez problemów.

Tak że nie poddawaj się tylko dzwoń aż naprawią bo za to im płacisz. Dla świętego spokoju możesz pożyczyć od kogoś router na próbę, aby mieć podstawy że to nie wina routera tylko coś od nich.

Również na TP-Linku miałem taki sam problem z Multimedią, kontrolki na W8910G gasły i internet się rozłączał na ok. 30sek do minuty - tracił synchronizację z linią. Za 2 dni telefon przestał działać (nie było sygnału w słuchawce, nie można było zadzwonić nigdzie). Okazało się że silny wiatr jaki był w święta naderwał kabelki idące od puszki w domu nad dachem i stąd problem. Po 10 minutach wizyty techników było po kłopocie.

A więc już dostałeś wystarczające informacje na ten temat.

Zadzwoń jeszcze raz.

Uwzględnij w uwadze do nich jak przyjadą, że dowiedziałeś się że to może być winna techniczna ale w skrzynce od nich lub gdzie indziej w kablach (nie w skrętce).

Pamiętam że na routerze swoim (pentagram) miałem trochę podobny problem. Lampka od ADSL migała ciągle, co oznacza brak synchronizacji. Wymieniłem na inny router i problem znikł. Ale dopiero po zmniejszeniu mego łącza z 2Mb na 1Mb z przyczyny technicznej i odległości do centrali ode mnie oraz starej infrastruktury.

Więc się nie podawaj, taką mają prace (co nie znaczy że muszą się na niej dobrze znać, niestety). Oczywiście pożycz router jak masz możliwość na jeden dzień, dla pewności.

Dzięki wszystkim za pomoc, rady i sugestię. Router postaram się od kogoś pożyczyć, do tp (orange) zadzownię, żeby technik jeszcze raz przyjechał i wszystko sprawdził.

Jak coś się zmieni, to dam znać.