Problem z podkręcaniem GPU, Mała różnica pomiędzy podkręconą


(Mateuszficu) #1

Witam! Mam problem z podkręcaniem karty INNO3D GTX 260, co ciekawe tylko w systemie Windows XP.

Chodzi o to, że pomiędzy podkręconą i niepodkręconą konfiguracją nie ma praktycznie żadnej różnicy.

Standardowe taktowanie to 576@999. Podkręcając pod nTune są cały czas jakieś błedy i raz potrafi się podkręcić do 720@1160, a raz błąd wyskoczy przy 577@999. Błąd ten nie występuje już na szczęście np w Riva Tunerze i Galaxy XTreme Tuner.

Ale co z tego, gdy różnica w wydajności to raptem kilkaset punktów w 3DMark05 (16356-niepodkręcona; 16807- pokręcona na 720@1160).

Zupełnie inaczej jest w Windowsie 7. Przy niepodkręconej wynik w 3DMarku Vantage to: 8613, a przy podkręconej do 695@1150 to 10274(czyli ok 20%).

Na koniec 2 sprostowania:

  1. testowałem to w XP na 2 sterownikach 192.62 i 180.84, wszędzie to samo;

  2. różnica jest tylko w ostatniem teście w 3D Marku (Canyon Flight z 112(115)-120klatek/sek) w reszcie nie ma praktycznie żadnej. Testowałem jeszcze w GTA IV.

Bardzo proszę o pomoc. Z góry thx


(Toffik325) #2

Nie podkręcaj nTune. Najlepszy program do kręcenia grafiki to Riva Tuner i użyj najnowszych sterowników.

Nie przesadzaj z taktami, bo zjarasz kartę :wink:

Wiadomo, że po podkręceniu z 576@999 na 720@1160 różnicy kolosalnej nie odczujesz. Nie opieraj się na wynikach w 3DMarkach, bo tutaj akurat najmniej widać jak podkręcenie wpłynęło na płynność gier. Po podkręceniu upewnij się, że zapisałeś ustawienia, nie było żadnych błędów i nie ma artefaktów (paski, krzyżyki, kreski, czyli przekłamania w grafice). Potem posprawdzaj w grach, ale nie spodziewaj się od razu 20 FPS.

3DMark05 to, jak sama nazwa wskazuje, dość leciwy program. Różnica między 3DMark05, a Vantage jest bardzo duża, nic dziwnego, że różnią się nieco wyniki.

BTW: Nie zawsze widać duże wyniki po podkręceniu karty, zależy też wiele od modelu. Jak na moje oko jesteś przewrażliwiony :wink: Skoro gra chodzi 112FPS (oko nie widzi różnicy >60FPS), a po podkręceniu 120 to wynik jest po prostu normalny. Inaczej może być przy grze, która chodzi słabo. Powiedzmy gra, która chodzi 15FPS, po podkręceniu może chodzić nawet i 30FPS. Ale cudów nie należy się spodziewać :wink:


(Jjoasz) #3

pierwsza sprawa - 3dm05 opiera sie na dx8/9 a vantage dx11, wiec roznica moze byc taka, bo karta obsluguje dx10 tylko...

w xp 3dm06 juz predzej cos powie wiecej 8)

druga sprawa, widac karta jest niestabilna, skoro raz sie kreci a raz nie - a temperatury, napiecia jakie? moze pci-e podnies do 101mhz?

trzecia sprawa - do sprawdzenia stabilnosci uzyj atitool i jego narzedzia lub occt i stress gpu - jedno pokaze bledy na pamieciach (nie tylko, ale najszybciej wylaza) a drugi obciazy rdzen...


(Mateuszficu) #4

Niestety próbowałem wszystkiego i dalej nie widać różnicy(nie tylko w 3D marku, ale i w GTA IV). W OCCT stabilne bez artefaktów okazało się być 685@1140, przy standardowo ustawionym PCI-express na 110Mhz. Jeszcze raz wspomnę, że w grach na Win7 jest wszystko w porządku.


(Jjoasz) #5

chyba 101mhz :?:

bo, jesli masz 110, to to moze byc przyczyna - karta nie wyrabia...


(Toffik325) #6

clockwork ,

Przy odrobinie szczęścia może wyrabiać :slight_smile: Słyszałem historie ze stabilnym działaniem na 130mhz, błędami powyżej 140 :wink:

Jednak im wyżej - tym gorzej. Podkręcenie to praktycznie nic nie daje (drobne różnice w OC), nie przynosi zysków w wydajności, więc IMHO szkoda sprzętu na podkręcanie PCI-E