Problem z podlaczeniem drugiego dysku


(Fonic87) #1

Witam!

Mam problem z podlaczeniem drugiego dysku do kompa.

Bios go wykrywa, natomiast Winda xp niestety nie. Na innym kompie nie ma problemu z jego podlaczeniem, jest wykrywany przez sytem. Zworki sa ustawione wlasciwie, kombinowalem na wszystkie sposoby. Co moze byc przyczyna niewykrywania dysku?

Z gory dziekuje za odpowiedz.


(JNJN) #2

A podepnij go na II kanał IDE zworka ustawiona na nim na Master i wpięty na ostatniej wtyczce taśmy.

Na I kanale IDE zostaw sam dysk systemowy.

Bios musi widzieć dysk prawidłowo i przy starcie kompa też musi się pokazać prawidłowo.

Dysk ma założone partycje i jest sformatowany.


(Fonic87) #3

:lol: mozesz po polskiemu? :stuck_out_tongue: sorrki ja prosty chlopak jestem i za bardzo nie rozumiem :] :stuck_out_tongue: Pozdrawiam.


(JNJN) #4

A co mam tłumaczyć - podobno wszystkie sposoby podpięcia dysku zostały przerobione.

Instrukcja do płyty głównej i wszystko pisze.

Dodatkowo poczytaj - i jak dalej coś nie wiesz pytaj szczegółowo w czym problem.

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=42381

Coś nie wiesz wrzuć i czytaj:

http://www.google.pl/advanced_search?hl=pl

I proszę używać polskich znaków,użyj opcji zmień i popraw.


(Fonic87) #5

hmm tylko ze inne dyski wykrywa a tego akurat nie ;]


(JNJN) #6

Kto i co - dalej pytanie czy bios wykrywa dysk prawidłowo i czy komp przy starcie (test POST) wykrywa dysk prawidłowo.


(Fonic87) #7

wydaje mi sie ze prawidolow ale jak to sprawdzic? aha i jak podlacze ten dysk na master to wykrywa normalnie :?


(McDracullo) #8

konflikt zworek chyba (dwa urżadzenia na jednej taśmie IDE podłaczone na tej samej zworce).

Jest napisane. Whcodzisz do BIOSu lub na tym czarnym ekranie (POST) przy któreym jest piknięcie wyświetla.


(Fonic87) #9

a to chyba tak wlasnie polaczalem :stuck_out_tongue: ze na jednej tasmie :stuck_out_tongue:

no to jest napisane ze wyswietla dysk :slight_smile: tylko ze jak odpali sie windows to juz nie wykrywa :?

Złączono Posta : 05.09.2006 (Wto) 22:17

sproboje jutro podlaczy to inaczej i dam znac od razu :mrgreen:


(McDracullo) #10

Na jednej taśmie masz dwa dyski. Ten na końcu taśmy ze zwroką na Master a ten w środku na Slave. Wtedy powinno chodzić.

jeśli w BIOS jest dobrze to w windzie też powinno być dobrze.

Dsyk ma zalożona partycje?


(Fonic87) #11

kurcze ale wlasnie w tym problem ze nie jest dobrze :stuck_out_tongue: bios wykrywa winda nie :]

a zwoerki zaraz lukne :twisted:


(McDracullo) #12

fonik87

na dysku założona jest partycja?


(Fonic87) #13

no własnie nie jest.. i dałem koledze i mi ma zrobić partycje :slight_smile:


(zciwo) #14

Albo dysk nie był formatowany nawet, albo zworka jest źle ustawiona.


(Fonic87) #15

zworki bylo dobrze ustawione ;] z reszta na wszelkie sposoby kombinowane bylo poza tym ze dysk nie sformatowany to nie gra roli tak mi sie wydaje ale moge sie mylic ;] inne dyski jak podlaczam i sa pełne to wykrywa.. z tym ze powtarzam ze bios ykrywa a winda go nie widzi.. ale partycje zrobie i sprawdze ocb :slight_smile:

Złączono Posta : 17.09.2006 (Nie) 14:31

wiec podlączylem dysk zamist nagrywarki i go wykrywa.. ale za to teraz na primary slive nie wykrywa podlaczego do niego cd-romu :confused: :!: