Problem z połaczeniem laptopa z routerem

Wyszukuje mi sieć, łączy sie, lecz po chwili wyskakuje komunikat “istnieje konflikt adresów ip z innym systemem w sieci”. Szukałem w googlach, ale nie mogłem nic konkretnego znaleźć, pomocy.

PC- win7

lap- win xp

router - TP-link WR340G

Sprawdź czy któryś z podłączonych komputerów nie ma ustawionego adresu IP na stałe.

Jak to zrobić bo jestem zielony w te klocki…

Co i jak musze ustawić w routerze zeby działało?

Dodane 05.02.2012 (N) 11:36

To jak, pomoże ktoś? Troche kombinuje i nic, caly czas mam połączenie z routerem, ale nie przypisuje mi IP automatycznie, a gdy to robie recznie to internet nie działa, o co chodzi, już nie mam głowy do tego nie wiem co robic.

Wejdź do ustawień routera do działu DHCP i zaznacz ENABLED i zatwierdź od tego momentu będzie ci przyznawał adresy.

A czy komputer nie jest ręcznie ustawiony sprawdzasz klikając na ikonę połączenia sieciowego następnie klikając właściwości i dwa razy kliknąć na ustawieniach protokołu TCP/IP (TCP/IP IPv4 w przypadku visty/7).

DHCP jest enable, a komputer jest ustawiony automatycznie, a na laptopie ciagle “pobieranie adresu sieciowego”

Podaj ustawienia LAN swojego routera.

Network > LAN

MAC Address:

D8-5D-4C-9D-BF-84

IP Address: 192.168.1.1

Subnet Mask: 255.255.255.0

Dodam jeszcze, że pod router podpiete są 2 PCty, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, oczywiście wszystko tam chodzi.

Ustaw na laptopie ręcznie adres ip 192.168.1.250, maska 255.255.255.0, brama 192.168.1.1, dns 194.204.152.34, a drugi 80.50.50.50.

Sprawdź czy działa.

Skoro na dwóch PCtach działa, a na laptopie nie to hmmm czy próbowałeś tym laptopem połączyć się np u kolegi z jego siecią ? Czy tam wszystko działa?

Niestety nadal nie działa, pisze, że połączono, ale internet nie chodzi.

Nie wiem czy to ma znaczenie, ale w ustawieniach DHCP jest takie coś:

Start IP Address: 192.168.1.100

End IP Address: 192.168.1.199

Ten laptop był też podłączany do innej sieci u kuzyna i działało.