Problem z połączeniem lokalnym

Witam serdecznie.

Korzystam z internetu od VECTRY i od wczoraj mam pewien problem, mianowicie mój laptop nie widzi połączenia lokalnego z kabla, który przesyła mi internet bezpośrednio z modemu do laptopa. Co śmieszne, z tego samego kabla gdy podłączę do komputera stacjonarnego mam internet. Wczoraj wyskoczył komunikat o komplikacji adresu IP, zupełnie nie wiem jak sobie z tym poradzić i co może być przyczyną?

Pozdrawiam

Witaj,

wygodniej by było, jakbyś przytoczył dokładne komunikaty. Przypadkiem Vectra nie dopuszcza do sieci dzięki autoryzacji po adresie MAC karty sieciowej (nie wiem, nie korzystam, więc pytam)? Piszesz, że łączysz się bezpośrednio z modemem, więc może to to? A może używasz routera w sieci domowej? Wtedy: DHCP włączone? W kompie pobieranie adresu automatyczne? Za mało detali, więc trochę rzeźbimy :wink: .

Wcześniej było tak, że wchodząc w Centrum sieci i udostępniania w panelu sterowania w Wyświetlanie aktywnych sieci pokazywało się Połączenie lokalne a teraz pokazuje, że nie mam żadnego połączenia z żadną siecią, tak jakby to połączenie lokalne było wyłączone i jak to teraz przywrócić by znowu korzystać z kabla? Do tej pory nie było żadnego problemu… Ja się na tym nie znam zupełnie.

Nie wiem, jak przywrócić, za mało danych… Porównaj wszelkie ustawienia sieciowe na komputerze stacjonarnym i laptopie, może wkradł się jakiś czeski błąd. A jak nie - telefon do przyjaciela, znaczy techników Vectry.

jak sprawdzić to DHCP? to podam więcej danych

Tak jak mówiłem - porównaj ustawienia obu komputerów. Jeżeli w stacjonarnym masz przydzielanie adresu automatyczne, a w laptopie nie, to może być problem, jeśli ustawiony jest na stałe adres spoza puli. Albo na odwrót - jeśli adres MAC przydzielony jest do konkretnego adresu IP, a u Ciebie nie jest on ustawiony. Porównaj konfiguracje, szczególnie sekcje związane z Ustawieniami sieciowymi i protokołem TCP/IP.

Windows+R, ncpa.cpl i sprawdź jak jest naprawdę.