Problem z połączeniem poprzez AP


(Dooniek Et) #1

Witam,

dziś kupiłem urządzenie AP, konkretnie TP-Link model TL-WA500G, i chcę aby łączył komputer stacjonarny z wifi poprzez kabel podłączony do AP. AP widzi sieć wifi, ale nie wiem w jakim trybie go włączyć, ani co i gdzie skonfigurować.

Uprzedzam że jestem całkowicie zielony i nie mam pojęcia o sieciach.

Dodam jeszcze że używam LiveBoxa jako routera. Niestety, u mnie na wsi nie ma innego wyjścia.

Proszę o pomoc,

pozdrawiam

DonQ


(Qmbbsbadvv) #2

Nie do końca rozumiem połączenie jakie chcesz zrobić? Masz neostradę? i chcesz podłączyć AP przez WiFi z Liveboxem i wtedy kabelek z AP do komputera?


(Dooniek Et) #3

Tak, dokładnie tak. Dodam że nawet w ustawieniach AP wifi jest wykrywane, ale komputer identyfikuje jako sieć niezidentyfikowaną brak dostępu do internetu.


(Qmbbsbadvv) #4

Zobacz tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1563753.html może to Ci coś rozjaśni. Zobacz jakie masz zabezpieczenia na Liveboxie - ten AP ma chyba problemy ze szyfrowaniem lepszym od WEP i oczywiście zobacz czy masz na liveboxie zabezpieczenie po MAC adresach, jeżeli tak to dopisz ręcznie MAC adres AP w livboxie albo przycisk REC i wtedy próbuj się podłączyć.


(Dooniek Et) #5

Niestety, to nie pomaga.


(Qmbbsbadvv) #6
  1. Na livboxie wyłącz szyfrowanie na czas testów ewentualnie zostaw tylko tryb filtracji MAC i dopisz na nim Mac adres AP (prawdopodobnie jest na naklejce od spodu AP)

  2. Na Livboxie masz mieć włączone DHCP

  3. W AP wyłączasz DHCP i ustawiasz go w tryb Client i podłączasz się do wykrytej sieci WiFi z Livboxa (jak to zrobić zobacz do instrukcji AP)

  4. W komputerze ustawiasz żeby karta sieciowa pobrała adres IP automatycznie

  5. Ma działać i jeszcze jedno po podłączeniu AP stanie się "przeźroczysty" nie będziesz mógł wejść na stronę konfiguracyjną przez przeglądarkę