Problem z połaczeniem sie z internetem

(Kulaa 01) #1

Witam. Mam problem z netem. Mam 2 komputery i na moim gdy podłączam kabel od neta do kompa to wszystko chodzi (net) a jak tak samo podłączam do drugiego kompa to nic nie działa :frowning: O co chodzi ??

(Kamil321) #2

Chyba o adres MAC. Na pierwszym kompie cmd --> ipconfig /all --> Adres sieciowy/adres fizyczny

Na drugim mój komputer --> właściwości --> menadżer urządzeń --> karta sieciowa --> zaawansowane --> network adress i tam wpisujesz bez myślników.

(Tompyk) #3

Kto jest twoim dostawcą i w jaki sposób jest dostarczany sygnał.

(Kulaa 01) #4

Jak w to wejść?

(Kamil321) #5

Start --> uruchom --> wpisz

cmd

--> wyświetli się czarne okno z białymi literami --> wpisz

ipconfig /all

(Kulaa 01) #6

A jak wejść w to:

Sory za takie pytania ale z tego jestem zielony.

Edit: OK już mam.

(Kulaa 01) #7

OK zrobiłem tak jak mówiłeś ale na tamtym drugim kompie nie ma w ogóle tam w tym menadżerze karty sieciowej. Co robić?

(Tompyk) #8

To znaczy, ze nie masz zainstalowanych sterowników do kary, bądź też wyłączona jest ona na biosie jeśli jest zintegrowana, bądź też już ostateczność jest uszkodzona. Czy wcześniej internet na drugim komputerze był?

(Kamil321) #9

Musi być. Jeśli nie ma, to znaczy że nie ma sterowników... Do czego podłączasz internet? Podczas zakupu do komputera powinny być dołączone jakieś płytki, na jednej z nich powinien znajdować się sterownik. Może mieć w nazwie "ethernet", "lan", "net" lub podobne słowa. Trzeba go zainstalować, żeby system mógł wykryć sieciówkę...

(Kulaa 01) #10

Ale jak pierwszy raz podłączyłem tego drugiego kompa to coś się łączyło tam z netem a potem już znikło i nic nie ma. Czyli te jakieś sterowniki musze mieć?

(Kamil321) #11

Za pierwszym razem się łączyło? Czyli karta musi być zainstalowana... Chyba, że komuś się ją "przypadkowo" odinstalowało... Daj screena z menadżera urządzeń.

(Kulaa 01) #12