Problem z Procesorem -zmiana parametrów

Witam ! Problem to zaniżenie wartości procesora .Podczas startu systemu poleciał jakiś błąd (nie pamętam) i od tego czasu mój procek zmienił nazwę. Wcześniej był to AMD Athlon XP 2400+ i 2 GHz , a teraz tylko 1800 i 1,5 GHz.

Czy ktoś wie o co chodzi ,od tego czasu sprzęt jest wolniejszy i ocena wydajności pod Vistą spadła z 3,6 na 2,7.

Prawidłowe dane o kompie :Athlon XP2400+ 2GHZ, 1,5 Gb RAM ,Płyta Epox8K9AI

W biosie ustaw FSB na 133MHz

Wejdź w BIOS > Load Optimized Defaults. Jak to nie pomoże to spróbuj wyłączyć funkcje cool’n’quiet w Power Management Setup lub Advanced BIOS Features.

W Athlonach XP tej technologii nie było. Tutaj zwyczajnie FSB spadło na 100MHz. Mnożnik wynosi 15, stąd te 1.5GHz. Trzeba podnieść FSB na 133MHz i po problemie.

Sorry, ale pod jaką pozycją w BIOS tego szukac ? Jestem trochę zielony z Bios :x

Do biosu wchodzisz klawiszem DEL przy starcie komputera (na dole ekranu zobaczysz napis Press DEL to enter Setup). W biosie szukaj Frequency/Voltage Control, a w nim CPU Host Frequency. Nazwy mogą trochę się różnić.

//EDIT

PS Nie mogę znaleźć instrukcji, więc w razie problemów porób zdjęcia Biosu, to postaram się coś pomóc.

henry.11 , popraw tytuł tematu, używając przycisku ac7a4cd89050aa6e.gif

W Bios mam wartość Current FSB Frequency 100 MHZ .

CPU Clock jest wartość 100 a CPU Ratio jest Auto.

Na jaką wartość mam to zmienić.? :x

Current FSB Frequency 100 MHZ ustaw na 133MHz

Mogę zmienić tylko pozycję CPU Clock i CPU Ratio.

Current FSB Fequency 100 MHZ jest na niebiesko i nic tam się nie da zmienić . :x

Czyli CPU Clock to będzie szyna, CPU Ratio - mnożnik. Zmieniasz CPU Clock.

Dzięki Bardzo za pomoc ,pomogło .Indeks wydajności Visty oraz dane w menadżerze urządzeń podaje porawne dane.Dzięki.

Jeszcze małe pytanie ten post mam usunąć skoro problem rozwiązany czy zostawić dla innych może ktoś będzie miał podobny problem.? :smiley:

Witam wszystkich,