Problem z radiówką - brak połączenia, konflikt IP

Problem ma moja ciocia, wczoraj jeszcze miała neta ale bardzo wolno wczytywały sie strony. Przy przeglądaniu stron chyba z cennikami Norton wykrył wirusa, wystąpiły problemy. Internetu niema, dostawca nie odpowiada. Odinstalowała nortona to wtedy znikneła ikonka pokazująca zasięg. Po przeskanowaniu G-Data wykryto kilka wirusów, pózniej pokazywała się informacja że Istnieje konflikt z innym adresem IP. Niby net jest po stan połączenia jest aktywny, ale nie można wyświetlić żadnej strony - w trakcie łączenia a dokładnie uruchomieniu przeglądarki Pisze że trwa połączenie z adresem zaczynającym się na 6 dalszych cyfr nie pamiętam ponieważ o wszystkim rozmawiałem przez telefon - dzieli mnie 150km także inaczej nie da się:)

Skanowała sieć i wynik był taki że tylko IP zakończyło się sukcesem, reszta nie powodzenie.

Ma ktoś jakiś pomysł?? Wszelkie możliwe sposoby wypróbowane ale nic… A dostawca wyłączył komórkę, nie znam niestety nazwy.

rafax ,

Poczytaj - Konkretne tematy… ze zwróceniem szczególnej uwagi na pierwszy post.

Proszę poprawić tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie.

W celu dokonania zaleconej korekty - proszę użyć przycisku ac7a4cd89050aa6e.gif przy poście otwierającym ten temat.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało usunięciem tematu do Kosza.

Jeżeli konflikt to ktoś się pod nią podszył, admina łapać i tyle.

Skoro były wirusy to ktoś może podrzucił żeby wyciągnoł potrzebne mu “cyferki” do podszycia się, a dwa komputery na tym samym IP niezabardzo działają :stuck_out_tongue:

Ja z kuzynką kiedyś tak próbowałem to katastrofa :stuck_out_tongue:

Mówiłem cioci że tak się musiało albo mogło stać jak Bolo92 piszesz, zadzwoniła tam i facetka na to powiedziała że coś takiego jest nie możliwe - że tak się nie da itd. :slight_smile: Na pytanie jaka to jest firma która udostępnia neta odpowiedziała że “nie powinno panią takie coś interesować” :?: To jest śmieszne to wszystko, najpierw z routerem były problemy teraz z tym i nie mają Ci zamiaru z tym nic zrobić.

Raz to coś ta “Pani” niezabardzo się zna.

Dwa może “Pani” zinterpretowała że pyta od kogo dostawca wasz dzierżawi/wykupuje łącze, więc dlatego mogła tak odpowiedzieć, bo to już faktycznie klientów nie powinno interesować ale wystarczy zobaczyć IP i może będzie.

http://whois.domaintools.com/

Adres IP i są dane, jaka firma Ci puszcza internet i powinno też być jaka firma sprzedaje internet dostawcy.

Bolo92 może się uda sprawdzić tak jak mówisz, dzięki :slight_smile: . Z pewnością ta ‘‘Pani’’ nie jest w niczym doinformowana, i do tego musiała się wystraszyć tym pytaniem ‘‘jak nazywa się ich firma’’ i tak odpowiedziała bo cały czas są problemy z tym łączem. Jedyne wyjście w tym przypadku zmienić dostawce skoro obecny z tym nic nie robi :frowning:

jak to nie powinno interesować?!

“od kogo” i “jak szybkie” to są podstawowe informacje o łączach operatora, na których ich klient powinien opierać swoją decyzję o współpracy z nim. zwłaszcza jeśli jest to operator odsprzedający czyjeś łącza, a nie podłączający z pierwszej ręki (jak tpsa, crowley, aster itp. oczywiście nie na bsa :wink: ).

na mój gust ktoś się podpiął pod Twoją ciocię, a operator nie potrafi tego wyblokować, bo ma filtrację po IP, a nie po MAC.

:idea: " rafax" - nie poddawać się i bezwzględnie reklamować brak dostępu do internetu u jego bezpośredniego dostawcy, aż do skutku - od tego należy zacząć - od zaraz :!: Oczywiście, nie czekając na wyniki, należy doprowadzić komputer Cioci do porządku (usunąć szkodniki, poprawić konfigurację zabezpieczeń, przeszkolić Ciocię,…), ale z odległości 150 km nie da się tego łatwo zrobić, więc może zawitasz u niej z roboczą wizytą ? :mrgreen:

BTW - kto jest tym tajemniczym dostawcą internetu ?

mrooveq no tak powiedzieli że nie powinno to interesować. Nie wiadomo od kogo net, nie wiadomo komu płacić = nie płace :smiley:

Po sprawdzeniu IP niestety pojawiło się tylko Private Ip Address Lan więc dalej nie wiadomo od kogo?

Polonus no właśnie po tych wirusach kilka razy pojawił się raport że ‘‘system odzyskał sprawność działania po poważnym błędzie’’ , podobno wcześniej to się nie pojawiało. Widać muszę do cioci pojechać, postawić system najlepiej od nowa. Ty Polonus chyba z moją ciocią rozmawiałeś to samo mówi co Ty o przyjeżdzie :mrgreen: Pozdro

Ps. dostawca nadal anonimowy tak jak napisałem wyżej

Bo podałeś pewnie 192.168.x.x

albo 10.0.x.x

lub 172.168.x.x

a zrób tak

http://www.twojeip.wp.pl

i tam masz adres IP, i wklej ten adres IP w tamtą strone i wtedy.

Hej :!: " rafax" - czy ja dobrze widzę ? :o Twoja Ciocia ma nielegalny dostęp do internetu [-X Wyjaśnij to proszę :?:

BTW - Każda Ciocia jest taka sama - trudno odmówić, gdy zaprasza do siebie :mrgreen:

Bolo92 no chyba tak podałem, ale taki podała mi ciocia :slight_smile: ,a na stronie co podałeś niestety nie sprawdzi sobie ponieważ nie ma neta - dostawca nic z tym nie zrobił do tej pory…

Hej Polonus zle zrozumiałeś :smiley: , ma legalny dostęp (a raczej niema dostępu bo net nie działa) , chodziło mi o to że skoro ich ‘‘firma’’ jest tak anonimowa że nie możesz sam wiedzieć od kogo masz neta to w takim przypadku nie wiesz komu masz płacić - bez pański net. Ci ludzie twierdzą że to wina cioci że niema neta, ciekawe…, a oni pewnie założą nogi na stołek i palcem nie kiwną :evil:

Jeszcze takie pytanie, w radiówce jak powinny być wpisane DNS’ y? Preferowany i alternatywny czy tylko preferowany?

w sieciach z klientami wszystkie ustawienia powinny być przesyłane przez dostawcę, czy to za pomocą protokołu dhcp, czy podczas zestawiania sesji pptp (vpn).

jeśli dostawca tego nie robi, to musi te ustawienia zostawić u klienta na jakiejś kartce, najlepiej spiętej z umową.

jeśli tego nie robi, nie może uważać, że klientowi nie działa z jego winy, jeśli “zgubią” mu się w systemie te ustawienia, bo każdy powszechnie wie, że windows potrafi sam zgubić najróżniejsze rzeczy.

co do samych dnsów, to do normalnej pracy wystarcza wpisanie jednego adresu serwera, pod warunkiem, że serwer ten jest zawsze dostępny i odpowiada na zapytania :wink:

Polonus , wyłącz kolory, bo bardzo niewygodnie się Ciebie czyta.

Hej, " rafax" :slight_smile: wybacz, ale nadal czegoś nie rozumiem, może za tępy jestem, czy co ? :mrgreen: Przecież musi być jakaś pisemna umowa na dostawę internetu + regulamin, a na podstawie takich dokumentów można składać reklamację na uszkodzoną usługę…

Natomiast w sprawach technicznych posłuchaj Kolegi " mrooveq" bo dobrze gada :slight_smile: Dodałbym tylko, że zawsze warto wpisać alternatywny serwer DNS , nawet ten standardowy TPSA (194.204.159.1), ale dopiero wtedy, gdy dostawca internetu nie zaproponuje własnych serwerów DNS.

Wedle życzenia, Sir :mrgreen:

mrooveq no karteczkę ciocia ma z ustawieniami ale co jak i tak nic nie działa - od samego początku były i są problemy. Nie mogła nic pokopać sama bo nawet nie wiedziała jakiego ma antywira :smiley: , nie zna się więc nic nie rusza, wie że to ma działać bo za to płaci, dziecko nawet w gry online nie może pograć bo jak. Tak jak pisałem w pierwszym poście tylko IP po Diagnostyce sieci zakończyło się sukcesem…?

Witaj Polonus teraz bez tych kolorów to tak jakby nie Ty :mrgreen: . Mi ciocia nie powiedziała czy ma jakaś umowę czy nie, gdyby ja miała była by może jakaś pieczątka nazwa firmy a niema nic, także nie wiadomo nawet co za dostawca - wiadomo tylko że umywa ręce i bardzo chce pozostać anonimowy.

Ok, posłucham wszystkich rad :wink: . Jak będę zmuszony jechać do cioci przynajmniej będę wiedział co i jak :stuck_out_tongue:

zmien operatora internetu skoro sie niezglasza i wez innego co do ip konfliktu to musza byc takie same i operator powinien to zmienic