Problem z restartem komputera


(Ewelinaihubert) #1

mam pewien problem z kturym niemoge sobie poradzic i juz nie jedna osoba prubowala to naprawic jest tak

komputer sam mi sie resetartuje mniej wiecej po 1,5 godziny nawet kiedy nie jest obciazony czy ktos mial taki lub podobny problem

czekam na jaka kolwiek porade :2gunfire:


(aju) #2

Może więcej szczegółów.

My wróżki nie jesteśmy.

System, hardware, czy dzieje się w tym samym momencie (np. dostęp do pliku).

Jak tam wirusy i temperatury poszczególnych komponentów?


(Ozzi91) #3

zobacz czy zasilacz sie nie przegrzewa


(Zhao Zhuxi) #4

Kiedyś też miałem ten sam problem, jednak system wytrzymywał jakieś 4 godziny. Powodem była zbyt wysoka temperatura procesora. Powodem może być również niestabilność systemu na przykład po podkręcaniu czy innego typu ingerencji.

Może być również tak, że już zbyt długo poczciwy windows zamieszkuje twój komputer bez reinstalacji i mu odbija zwyczajnie.


(Mayster X) #5

na początek wklej loga :

:arrow: http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=36654

oraz sprawdz temp. :

:arrow: http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2&t=93&id=1183


(Ewelinaihubert) #6

Uwaga: Jak wklejasz loga to obejmuj go znacznikiem (tagiem) CODE lub QUOTE

Pozdrawiam Gutek2222


(Bbieniol) #7

W Hijacku usuń te dwa wpisy:

Ale to na pewno nie jest powodem restartowania się komputera :roll:

W takim razie stawiam na sprawy sprzętowe i tak jak moi poprzednicy proponuje sprawdzić temaperatury sprzętu programem EVEREST Home Edition 2.20


(Ewelinaihubert) #8

ok mam ten program zainstalowany i co dalej mam sprawdzic temperatury sa nastepujace:

Płyta główna 42 °C (108 °F)

Procesor 55 °C (131 °F)

WDC WD800BB-00JHA0 40 °C (104 °F)

mam podejrzenie ze moj sprzet moze sie niezgrywac ze sobo mam

Typ procesora AMD Athlon XP, 1913 MHz (11.5 x 166)

Nazwa płyty głównej MSI K7N2 Delta-L (MS-6570G) (5 PCI, 1 AGP, 1ACR, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)

Mikroukład płyty głównej nVIDIA nForce2 Ultra 400

Karta wideo RADEON 9550 (128 MB)

mam nadzieje ze cos poradzicie bo ten problem mam prawie od samego poczatku zakupu komputera i jest to bardzo denerwujace

ps:wpisy usunołem


(Ksiegowymafii) #9

1.Sprawdz na poczatek plyte, kondensatory elektrolity, czy nie ma wybrzuszen ani wyciekow na nich

2.Pozycz zasilacz od kogos i sprawdz jak sie bedzie zachowywal (i na niego bym stawial-nie napisales jaki masz)

3.Sprawdz pamieci programem GoldMemory albo MemTest86+(trwa nawet kilka godzin ale jak do 12 godzin nie wywali bledow wiec powinna byc ok:)))

4.Sprawdz zakurzenie na radiatorze procka, oczysc styki kart pamieci najlepiej izopropanolem CLEANSER-IPA to sie nazywa w malych spray ponizej 10 PLN w sklepach elektronicznych.Nie pryskac, zwilzyc np wacik do uszu i przetrzec starannie styki

  1. Jezeli jest jakis wiatrak do chlodzenia obudowy, odlacz go

6.Jezeli uzywasz sieciowki na motherboard, wylacz ja w biosie, przynajmniej na czas sprawdzenia i ocen jak sie bedzie komp zachowywal.W nForce zdarzaja sie restarty wlasnie z powodu sieciowki na plycie

Sprawdz to wszystko, jesli wyeleiminujemy to bedziemy myslec dalej


(Ewelinaihubert) #10

kondensatory wporządku oczyscilem wszystko z kurzu choc duzo go nie bylo bo niedawno siadl mi zasilacz i byl wymieniany otym nie napisalem

pamiec jest tez w pozadku nieposiadam zadnych wiatraków do obudowy

sieciówki nie uzywam

ale zastanawiam sie czy to normalne ze menadzer urzadzeń pokazuje karty graficzne dwie radeon 9550

radeon 9550 secondary

dalej mam ten problem ](*,)


(Ksiegowymafii) #11

Sciagnac prosze narzedzie debugger:

http://msdl.microsoft.com/download/symb ... 6.03.5.exe

uruchomic

potem

Start - Programy - Debugging Tools For Windows - WinDbg.exe

Otworzy nam sie okienko programu.

Klikamy na File - Open Crash Dump (Ctrl+D)

Teraz musimy odszukać nasz plik dumpa. Standardowo Windows XP zapisuje je sobie w %systemroot%/minidump (w moim przypadku jest to c:\windows\minidump) i tam wlasnie nalezy ich szukać.

Pliki te posiadaja unikalną nazwę, na przyklad: Mini15052006-01.dmp

Możemy z tego dowiedzieć sie że nasz problem musiał wydarzyć sie wlaśnie dzisiaj, czyli 15 maja 2006.

Gdy juz wiemy gdzie znaleźć nasz plik otwieramy go w Debbugerze. Jeśli wyskoczy nam okienko o Zapisaniu naszego Miejsca pracy (Save Workspace) najlepiej wybrac No.

To co się ukaze-raport wkleic prosze na forum

Sa krotkie wiec mozna kilka raportow z ostatnich kliku minidumpow


(Ewelinaihubert) #12

sorki zze tak pozno ale niewiedzialem ze ten post jeszcze istnieje a problem juz rozwiazany wystarczylo przelozec kosc ramu w drugiego slota pozdrawiam i dziekuje wszystkim

temat uwazam za zamkniety