Problem z rozruchem Access Pointa


(Dre123) #1

Mam następujący problem, po włączeniu laptopa podłączonego do AP internet załącza się dopiero po około 5 minutach. Wygląda to tak, że na samym początku po włączeniu się komputera działa przeglądarka i wyświetlają się strony, a po paru sekundach nie można wyświetlić żadnej strony. W między czasie działa np. gg. Wskaźnik połączenia z siecią bezprzewodową w XP cały czas wskazuje połączenie i znakomity sygnał. Lampka na AP Netgear cały czas wskazuje na połączenie internetowe (świeci się na zielono). Nie trwa w tym czasie testowanie się AP. Po około 5 minutach bez żadnych czynności zaczynają wchodzić płynnie strony internetowe i tak jak długo włączony jest komputer, tak wszystko działa bez zarzutu. Internet na połączeniu kablem działa od razu bezproblemowo. Dlaczego na początku tak się dzieje i co można z tym zrobić?


(Srebrny Wilk) #2

Trudno stwierdzić jednoznacznie, czy to wina AP, lub jego oprogramowania.

Może to być spowodowane uruchamieniem się wraz z systemem wielu programów, które autoamycznie wyszukują aktualizacji i połączenia z siecią w ogóle, np. Aktualizacje Windows, antywirus, antispyware, zapora firmy trzeciej, komunikatory, programy P2P itd., itp..


(Dre123) #3

AP skonfigurował się automatycznie, oprogramowanie jest od producenta (Netgear), wszystko instalowało się bezbłędnie. Jeśli podłącze internet przewodem zarówno bezpośrednio jak i przez AP to ten problem nie występuje. Czy połączenie radiowe jest bardziej czułe na takie większe natężenie komunikacyjne programów? Może w samym Windowsie coś trzeba jeszcze skonfigurować?


(Srebrny Wilk) #4

Zdecydownie połączenia bezprzewodowe są gorsze od kablowych, (ginie więcej pakietów).

Żeby połączenie gubiło jak najmniej pakietów musisz zadbać o wysokie umiejscowienie anteny AP, lub całego AP.

Nawet, jeżeli sygnał jest znakomity nie można wykluczyć interferencji z sygnałami odbitymi oraz innymi sygnałami w okolicy.

Można w tym celu sprawdzić inne kanały, (lub ustawić kanał na Auto).

Dodatkowo w konfiguracji połączenia sieciowego odznaczyć wszystkie "ptaszki" za wyjątkiem protokołu TCP/IP oraz wyłączyć zbędne usługi, np.: Host Uniwersalnego urządzenia Plug and Play (wyłączony), Pomoc TCP/IP NetBIOS (ręczny), Rejestr Zdalny (wyłączony), QoS RSVP (ręczny), Usługa odnajdywania SSDP (wyłączony), Usłigi IPSEC (ręczny), WebClient (ręczny).

Te ustawione na (ręczny) - zatrzymać.