Problem z rozruchem Access Pointa

Mam następujący problem, po włączeniu laptopa podłączonego do AP internet załącza się dopiero po około 5 minutach. Wygląda to tak, że na samym początku po włączeniu się komputera działa przeglądarka i wyświetlają się strony, a po paru sekundach nie można wyświetlić żadnej strony. W między czasie działa np. gg. Wskaźnik połączenia z siecią bezprzewodową w XP cały czas wskazuje połączenie i znakomity sygnał. Lampka na AP Netgear cały czas wskazuje na połączenie internetowe (świeci się na zielono). Nie trwa w tym czasie testowanie się AP. Po około 5 minutach bez żadnych czynności zaczynają wchodzić płynnie strony internetowe i tak jak długo włączony jest komputer, tak wszystko działa bez zarzutu. Internet na połączeniu kablem działa od razu bezproblemowo. Dlaczego na początku tak się dzieje i co można z tym zrobić?

Trudno stwierdzić jednoznacznie, czy to wina AP, lub jego oprogramowania.

Może to być spowodowane uruchamieniem się wraz z systemem wielu programów, które autoamycznie wyszukują aktualizacji i połączenia z siecią w ogóle, np. Aktualizacje Windows, antywirus, antispyware, zapora firmy trzeciej, komunikatory, programy P2P itd., itp…

AP skonfigurował się automatycznie, oprogramowanie jest od producenta (Netgear), wszystko instalowało się bezbłędnie. Jeśli podłącze internet przewodem zarówno bezpośrednio jak i przez AP to ten problem nie występuje. Czy połączenie radiowe jest bardziej czułe na takie większe natężenie komunikacyjne programów? Może w samym Windowsie coś trzeba jeszcze skonfigurować?

Zdecydownie połączenia bezprzewodowe są gorsze od kablowych, (ginie więcej pakietów).

Żeby połączenie gubiło jak najmniej pakietów musisz zadbać o wysokie umiejscowienie anteny AP, lub całego AP.

Nawet, jeżeli sygnał jest znakomity nie można wykluczyć interferencji z sygnałami odbitymi oraz innymi sygnałami w okolicy.

Można w tym celu sprawdzić inne kanały, (lub ustawić kanał na Auto).

Dodatkowo w konfiguracji połączenia sieciowego odznaczyć wszystkie “ptaszki” za wyjątkiem protokołu TCP/IP oraz wyłączyć zbędne usługi, np.: Host Uniwersalnego urządzenia Plug and Play (wyłączony), Pomoc TCP/IP NetBIOS (ręczny), Rejestr Zdalny (wyłączony), QoS RSVP (ręczny), Usługa odnajdywania SSDP (wyłączony), Usłigi IPSEC (ręczny), WebClient (ręczny).

Te ustawione na (ręczny) - zatrzymać.