Problem polega na tym iż pewnego dnia internet od neostrady przestał ot tak po prostu działać. Pojawiał sie tylko żółty trójkącik z wykrzyknikiem, czasami pokazywał, że niby połączył się z siecią, ale nie można było wejść na żadną stronę. No i od czasu do czasu pojawia się informacja, że “Konflikt adresu IP z innym systemem w sieci”. Resetowałem router, aktualizowałem i nic, nadal nie mogę się połączyć - ani na stacjonarnym, ani na laptopie. Dodam, że u mojego taty na macintoshu sieć chodzi bez problemu. Oczywiście chodzi mi o wi-fi. Jakieś pomysły?
WinstonBlue
Zgodnie z regulaminem, który zaakceptowałeś podczas rejestracji, proszę dokonać zmiany tytułu wątku na taki, który będzie wstępnie opisywał problem, w przeciwnym razie temat wyląduje w koszu.
Jeśli masz dalej problem z neostradą to możesz zadzwonić pod numer : 801 505 505.
Tydzień wcześniej też miałem takie objawy a dzwoniąc to był komunikat o problemach i mozliwym rozwiązaniu w przeciągu paru godzin to dalej nie przebijałem się aby uzyskać połączenie z konsultantem . Może to dotyczyło całej Polski w tym czasie ale teraz chodzi u mnie więc musisz zadzwonić jak wyczerpałeś wszystkie możliwe w domu sposoby.
Nie dotyczyło to raczej całej Polski bo u mnie jest cały czas OK, tylko sporadycznie zdarza się, że rozłączy na chwilę.
Dla pewności można do nich zadzwonić niech sprawdzą czy u nich jest dobrze z Twoją linią jak są choćby chwilowe problemy. Jeśli dobrze to wtedy u siebie dalej szukać przyczyny. Ja niedawno właśnie miałem chwilowe problemy i okazało się że było u nich widać że coś nie tak i wymieniali jakąś część w centralce.
Ale, ale, kolega pisał, że ma Macu jest internet, moim zdaniem coś nie tak w ustawieniach routera albo w systemie.
I w tym tkwi właśnie problem. Na Macintoshu wszystko śmiga, a na dwóch PC’tach ni cholery nie chcą wchodzić strony. Możliwe, że jest to problem z routerem, ale nie wiem jak się za to wziąć w ogóle No i znowu wyskakuje “konflikt IP…”
Cześć,
Proponuje sprawdzenie jakie IP zostało przypisane do poszczególnych komputerów. Na komputerach z Windows możesz to sprawdzić uruchomiając wiersz poleceń i wykonując polecenie:
ipconfig /all
W jaki sposób komputery uzyskują swoje IP?
Pozdrawiam,
Tryfan
Pokaż wyniki polecenia z wiersza poleceń Windows
ipconfig
oraz wynik polecenia z terminalu MacOS
ifconfig -a
Pozdrawiam!
Adresacja IPv4 się zgadza, spróbuj może wyłączyć protokół IPv6.
Pozdrawiam!
Cześć,
Kilka pytań:
-
Czy podane testy wykonałeś w czasie pojawiania się komunikatu “Konflikt adresu IP z innym systemem w sieci”?
-
Pisałeś ze posiadasz PC, laptopa i maca. Polecenia wykonaj na wszystkich komputerach łączących się z twoja siecią Wi-Fi.
-
Domowa siec konfigurowałeś sam czy ktoś to zrobił za Ciebie?
-
W jaki sposób komputery uzyskują swoje IP? Na routerze masz uruchomiony serwer DHCP, czy komputery maja przypisanie adresy na sztywno?
Pozdrawiam,
Tryfan
Przestaw wartość MTU na 1492 to po pierwsze (powinna być w menu modemu w ustawieniach WAN lub Internet)
Po drugie IP wygląda na pierwszy rzut oka w porządku, jednakże sprawdź czy nie masz wpisanego adresu IP “na sztywno” i czy nie przypisał on się taki sam.
Możesz również przypisać stałe adresy IP wewnętrzne, na jednym ustaw wartość końcową adresu IP 172.23.197.117 a na drugim 172.23.197.122
Robi się to poprzez właściwości protokołu internetowego w wersji 4. DNS ustaw podstawowy: przepisz wartość bramy domyślnej, a drugi wpisz jeden z tp np: 194.204.159.1
http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/obs … ?_a=681766
http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/obs … ?_a=689586
Przypisz te wartości i zobacz czy nadal problem występuje, jeśli tak to jeszcze możesz spróbować zmienić klucz sieciowy i wtedy spróbować się połączyć. Powinno pomóc.
Co do MTU daj logi ze statystyki ADSL