Problem z uruchomieniem komputera


(Baggo4) #1

Witam, otóż mam problem od jakiegoś 1 miesiąca mam problem z komputerem, gram sobie w grę i po chwili robi się czarny ekran i restartuje komp i tyle, nie uruchamia sie, jest czarny ekran na monitorze. Jak uruchamiam kompa albo restartuje zawsze było takie piknięcie a teraz nie ma, komputer chodzi a obrazu nie ma. Odłączyłem kompa na jakiś 1 tydzień, potem znowu go podłączyłem i grałem 1 dzień i dzisiaj znowu siadł, proszę o pomoc. Sądzę że płyta główna poszła, co wy na to ?;]


(Powerkk8) #2

Sprawdz czy na płycie nie sa napuchniete kondesatory ? Ale mnie zastanawia co ma płyta do obrazu to chyba bedzie karta graficzna


(Baggo4) #3

kondesatory...? czyli ? No bo ten dźwięk przy uruchamianiu komputera zawsze płyta główna "odtwarzała" [chyba] tak mi się wydaje

Znalazłem w google takie coś http://forum.pccentre.pl/index.php?/top ... ly-bios-u/

Co jeżeli mój komputer wydawał jeden krótki dźwięk, a teraz nie wydaje żadnego?


(Raphaello27) #4

na pierwszym miejscu sprawdziłbym kartę graficzną jak masz jakąś pod ręką to zamień miejscami i sprawdź czy wszystko chodzi. :slight_smile:


(Lukasz Czyrny) #5

Wg mnie to wygląda na spaloną lub przegrzewającą się kartę graficzną - podczas gry układ pracuje najbardziej, a wtedy się resetuje.

Niepokoi mnie również brak sygnału POST podczas restartu/włączenia komputera - jak wcześniej sprawdź kondensatory.

Są to te elementy:

http://www.muenchen-surf.de/christofori ... nsator.jpg

Gdy któreś są napuchnięte (jak 2 większe na obrazku) to zanieś płytę do serwisu - tam Ci je wymienią (ew. możesz to zrobić sam, ale jeżeli nie miałeś styczności z elektroniką to nie polecam)

Dodatkowo odkurz sobie wnętrze komputera (tylko nie uszkodź którejś części!). Pomocną rzeczą jest Health Status w BIOS'ie - jeżeli się uda to sprawdź i wypisz tutaj wszystkie parametry (napięcie, temperatura, itd.)


(Baggo4) #6

No tak tylko problem występuje najczęściej taki że komp nie resetuje mi się podczas grania, tylko jak skończę grać, wyłączę komputer i na następny dzień już nie chce sie uruchomić

PS Kondensatory wyglądają w porządku...;]


(Lukasz Czyrny) #7

Ok, a czy dałbyś radę zamieścić zdjęcie płyty głównej? :slight_smile: Upewnijmy się na 100% :slight_smile:

Hmm... ok, widocznie źle zrozumiałem :slight_smile: A czy przy czarnym ekranie słychać aby dysk pracował (lub świeci się lampka aktywności dysku) ?


(Baggo4) #8

Ta, chodzi ;]


(Rafal9r) #9

Być może masz przypalony procek od karty graficznej jak tak grałeś... sprawdź czy "wiatraczek" się kręci... a najlepiej oba, a jeżeli byś mógł to czy od spodu karty czy jest przypalone takie... jakby to określić, zauważysz...

To może być jeszcze coś, jeżeli tylko w systemie to uruchom w trybie awaryjnym i zobaczymy czy będzie chodził, bo w nim nie ma takich detali.

Jak się uruchamia to przeinstaluj stery od karty.

-- Dodane 12.07.2010 (Pn) 10:21 --

Jeszcze jedno mi wpadło do głowy może karta nie do końca jest wpięta (to mogło być jakieś nawet małe uderzenie), jak tak to spróbuj docisnąć, ale nic na siłę...


(Lukasz Czyrny) #10

Gdyby nie była dociśnięta tylko słychać by było sygnał POST BIOS'u


(igrek) #11

Albo któraś z kości ram jest uszkodzona :slight_smile: to też weź pod uwagę


(Baggo4) #12

Zamieniłem kości RAM, na razie chodzi, jak się coś zepsuje to napisze. Dzięki ;]