Problem z włączeniem windowsa z nową nagrywarką

(system) #1

Mam nagrywarkę liteona cd-rw i nowa lg gsa h55l. Gdy podłącze nową tak samo jak stara czyli podłącze POWER,INTERFACE,RESERVED(tą płaską).Wyskakuje mi błąd przy uruchomieniu komputera w Biosie wyskakuje: Boot from CD a po chwili Disk Boot Failure insert System Disk and Press Enter. Naciskam enter i wyskakuje to samo.

W Biosie zobaczyłem że jak system uruchamia się to:

IDE Channel 0 Master WD800JB-00fmao

IDE Channel 0 Slave Lite-On ?CD RW SOHR-5

A gdy podłącze lg GSA H55L.

IDE Channel 0 Master LG GSA H55L

IDE Channel 0 Slave

Dysku nie widzi co zrobić dokładnie proszę wyjaśnić bo za bardzo nie znam się na komputerze.

(Mandrasik17) #2

no to znaczy ze bios nie znalazł dysku z systemem...

(system) #3

A jak podłącze tą starą cd rw liteona to mi działa.???

(hevet) #4

Dysk twardy masz SATA czy IDE?Jak IDE to czy nagrywarkę podłączasz na tej samej taśmie?Jak masz ustawioną zworkę master czy slave?

mungo123 , proszę zapoznaj się z tą stroną oraz tym tematem, a następnie popraw tytuł tematu, używając przycisku ac7a4cd89050aa6e.gif

(system) #6

Dysk mam sata i podpiąłem na 1taśmie.Zworki nie wiem jak sprawdzić..

(hevet) #7

A w napędzie jak masz ustawioną zworkę?Wyciągnij całkowicie zworkę z nagrywarki.

(system) #8

A co to jest zworka ??

(system) #9

W Biosie zobaczyłem że jak system uruchamia się to:

IDE Channel 0 Master WD800JB-00fmao

IDE Channel 0 Slave Lite-On ?CD RW SOHR-5

A gdy podłącze lg GSA H55L.

IDE Channel 0 Master LG GSA H55L

IDE Channel 0 Slave

(Seba86mu) #10

mungo123 , nie zestawiaj na jednej taśmie IDE dysku twardego i napędu optycznego.

Dysk twardy pozostaw na taśmie PRIMARY IDE - zworką ustawiony na Master (MA), a nową nagrywarkę podłącz do taśmy SECONDARY IDE - zworką ustawioną na MASTER (MA). Jeżeli chcesz dodłączyć dwa napędy optyczne, to ten drugi podłącz również do taśmy SECONDARY IDE, tylko że zworkę ustaw w położenie SLAVE (SL).