Problem z wstawieniem obrazka na stronę

Koleżanka prosiła mnie o zrobienie prostej strony www gdzie chce umieścić swoje zdjęcia,fragment jednej piosenki z wydanej płyty z piosenkami dla dzieci,itp. Przejrzałam możliwe dostępne konta pocztowe (bo na tworzeniu stron nie znam się wcale),wybrałam Interię i webpark.Teraz siedzę i zastanawiam się jak to ugryźć… Na Interii obrazek ma mieć wymiary(screen) 160x214(jak jest podany ten rozmiar,w pikselach?),żadnym programem graficznym nie mogę jednak ustawić takiego rozmiaru.Zdjęcie,które mam,robione aparatem foto ma wymiary 3008x2000.Problem jak je do żądanego rozmiaru zmienic i czym? Nie wiem też czy da się tam wstawić link do fragmentu piosenki a jeśli tak to jak go mam pociąć,w jakim rozmiarze itd. Webpark ma jakichś kreatorów ale tam znów trzeba wstawiać jakieś skrypty w html…Jednym słowem proszę o pomoc,gdzie by było można zrobić to najłatwiej,oczywiście za free i jak zmienić rozmiar tego zdjęcia, zeby weszło na stronę.

rozmiarstrje2.jpg

Byyyyło…

IrfanView dostępny na vortalu - i do roboty.

Mam ten program,XnView, VallenJPeger i inne ale jak ustawię 160 to już 241 nie można bo sam program dobiera tę drugą wartość,zupełnie inną i albo zdjęcie w ogóle nie wchodzi albo wchodzi i jest zniekształcone…trudno,będę się męczyć dalej sama.Gdybym wiedziała jak to zrobić to nie zawracałabym nikomu głowy.Stronami www nie zajmowałam się do tej pory.

Załóż serwer na ovh.pl

patryk_patrol: problem nie dotyczy serwera

zapewne obok jest przycisk kłódki ( albo jakaś inna ), która po włączeniu automatycznie ustawia drugą wartość, spróbuj ją wyłączyć - wtedy masz możliwość wpisania swoich liczb

Co jednak spowoduje zachwianie w proporcjach obrazu - …i bedzie on zwyczajnie zniekształcony. Lepszym rozwiązaniem było by wykadrować sobie co trza.

Przy czym, domyślam sie, że podane wyżej wymiary są wymiarami max.

…czyli nie musi to być sciśle 160x214 ale może być “mniej lub rowne” 160x"mniej lub rowne" 214 :roll: