Miesiąc temu szukałem tu pomocy, niestety się nie udało. Laptop poleciał do serwisu, ale oni twierdzą że to nie wina komputera tylko internetu (neostrada). Mam liveboxa i router, internet łapię przez wifi, w załącznikach widoczny jest problem. Gdy podłączyłem się pod internet w serwisie problemu nie było. Odpaliłem zatem wifi w telefonie i odziwo również problemu nie ma. Wnioskuję zatem że problem pojawia się na linii router (internet) - mój komputer. Czy spowodowane jest to jakimiś blokadami? W identycznym stanie (te same programy) komputer sprawdzany był w serwisie. Poradzili mi tam bym zadzwonił do neostrady i poprosił o zmianę loginu i hasła bo mógł się pojawić nowy użytkownik na linii (jakoś tak leciało, nie znam się) ale dlaczego w telefonie wszystko jest okej a korzystam z tego samego źródła?
Tak, niestety podpięcie bezpośrednie nic nie zmieniło. A czy dotyczy każdej przeglądarki to niestety nie wiem, testowałem tylko na chromie. Jak tylko sprawdzę na innej to opiszę sytuacje.
Warto sprawdzić, czy problem występuje na przykład na systemowym Internet Explorerze. To przynajmniej da odpowiedź, czy problem jest z systemem czy konkretną przeglądarką.
Nie jest to wina połączenia internetowego (z samym połączeniem wszystko ok). Zacznij od reinstalacji przeglądarki + przeczyszczenia systemu ccleaner. Trochę to jednak nie zgodne z tym co powiedział ci serwis. Używasz adblocka ? Daj log z frst.
Odnośnie przeglądarek. Sprawdziłem na Chromie, IE i Operze. Na wszystkich występuje błąd chociaż mam wrażenie że Opera wyrzuca najmniej, IE i Chrome na tym samym poziomie.
Po wpisaniu komendy wyskoczył taki wiersz
Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
C:\Users\HPipconfig/flushdns
Windows IP Configuration
Successfully flushed the DNS Resolver Cache.
AdBlocka nie używam, póki co ograniczam co się da na komputerze żeby zmniejszyć liczbę programów, które mogą przyczyniać się do błędów.
Sęk w tym, że problem występował wcześniej, w serwisie zrobiono reinstalacje całego systemu a nie tylko przeglądarki i nic to nie zmieniło. Przeczyścić CCleanerem mogę, ale wydaje mi się że skutek będzie jak wyżej.
Tak jak mówiłem na wstępie, dziwi mnie to, że będąc w serwisie i korzystając z ich wifi problemu nie było. W domu korzystając z laptopa problem występuje, a odpalając wifi w telefonie problemu nie ma. Sam już nie wiem co mam z tym zrobić
A możesz napisać jeszcze, jaki dokładnie model TP-Linka posiadasz? Jak masz to wszystko połączone - port LAN z LiveBox’a łączysz z portem WAN routera? Czy masz na routerze wyłączone DHCP?
Nie, odłączyłem router i ani komputer ani telefon się nie połączyły. Zresetowalem ustawienia routera bo to ewidentnie on blokuje. Grzebałem w ustawieniach i miałem nadzieję że już wszystko działa dobrze ale jednak nadal blokuje. Wybrałem WAN a następnie dynamiczne IP, powiedz mi czy nie powinienem wybrać innej opcji (statyczne, PPPoE a może auto detect). Jako ochronę mam WPA/WPA2. Nie wiem gdzie popełniam błąd ustawiając router
Ciężko powiedzieć - port WAN powinien być ustawiony na dynamiczne, choć i statyczne w tej sytuacji byłoby dobre, ponieważ za każdym razem LiveBox i tak przypisuje pewnie ten sam adres IP routerowi. Ja sprawdziłbym teraz obniżenie szyfrowania sieci WiFi - na czas prób przestaw je na WEP bądź pozostaw bez szyfrowania i sprawdź, czy problem będzie występował.