Problem z wybraniem systemu

Witam,

mam problem z wyborem systemu operacyjnego, a dokładniej nie mogę się zdecydować między Linuxem a Windowsem 98.

Postanowiłem uruchomić swój stary komputer i wykorzystać go do słuchania muzyki, oglądania filmów i szperania po internecie a nawet pogrania od czasu do czasu w jakąś grę internetową :smiley: .

W tej chwili mam zainstalowany WindowsXP, lecz trochę zamula on komputer.

Info o komputerze:

Procesor 333 mhz,

128 MB RAM,

Karta graficzna Intel i740 8MB.

Jeżeli będą potrzebne jakieś dokładniejsze informacje proszę po prostu poinformować mnie o tym a ja postaram się je dopisać.

Chciałbym się dowiedzieć jaki system będzie lepszy do tego komputera lepszy/szybszy czy wygodniejszy.

Proszę o wyrozumiałość ponieważ nie znam się na tego typu sprawach.

Pozdrawiam,

Adrian

Zapoznaj się proszę z tą stroną i zmień tytuł na

konkretny. Inaczej temat poleci do śmietnika.

Witam co do twojego pytania niema najmniejszej wątpliwości abyś pozostał pod windows 98…nic dziwnego że windows xp ci zamula skoro on wymaga do dosyć swobodnej pracy minimum 512mb pamięci operacyjnej oraz procesor 1ghz.na linuksach się niestety nie znam więc w tej kategorji ci nie pomogę…mam nadzieję że troszkę ci podpowiedziałem pozdro

na nim XP bedzie tez śmigał,ALE musisz sie postarać o wersję uboższa na słabe PC , jest taka ! całość ma około 250 mb na płycie a zajmuje około 400 mb na dysku ,ale to Twój wybór jakby co pisz na gg 4338505- pozdrawiam :smiley:

Hmm, Vans w sumie Win98 spośród tych 3 systemów jest najlepszym wyborem, ponieważ ma najmniejsze wymagania. A bez różnicy czy uda Ci się odpalić na tym kompie XP czy Ubuntu, skoro na każdym będziesz robił to samo. Wtedy wybieraj taki system, gdzie będziesz mógł to robić najpłynniej i najwygodniej. Możesz spróbować też odpalić Ubuntu, jest w końcu darmowe, możesz je pobrać i bezproblemowo ocenić jak się spisuje.

Dzięki za informacje, zmienię system na Win98.

Pozdrawiam,

Adrian