Problem z zainstalowaniem WinXP


(Kloog7) #1

Obecnie posiadam dysk Seagate ST340824A, z zainstalowanym Win 2000. Dostałam do użytkowania używany dysk Seagate U6 Model ST360020A. Chciałam na nim zainstalować XP, i tamtego starego już nie używać, bo już mi pada. Jednak pomimo licznych prób nie udało mi się zainstalować na nim Windowsa XP. Sytuacja wyglada mniej więcej tak:

Po włożeniu płyty instalacyjnej do CD-ROMu bądź nagrywarki, uruchamia się instalator, ale tylko do pewnego momentu. Sprawdza całą tą konfigurację sprzętu (na niebieskiej tablicy), ale już na kolejną gdzie wybiera się dokładnie co się chce zrobić (czy instalować czy naprawiać itd), nie włącza się. Miga tylko na czarnym ekranie biały 'kursor'. I miga sobie dosyć długo, czyli dopóki nie uruchowmię znowu komputera, bo do niczego to nie prowadzi - 5 min czekania chyba wystarczy. Muszę nadmienić, że bez problemu mogę zainstalować na nim win 2000.

Ciekawostką są 2 rzeczy. Na drugim komputerze, który posiadam, bez problemu XP się instaluje (na tym 'nowym' używanym), jednak po przełączeniu dysku do mojego komputera, przed załadowaniem się systemu znów pojawia się migający kursor. Druga ciekawostka to to, że po podpięciu jeszcze innego dysku Seagate Barracuda, na którym jest XP, do mojego komputera, bez problemu się on uruchamia. Nie ma żadnych kursorów, wszystko się elegancko ładuje.

Domyślam się, że jest to jakiś konflikt pomiędzy sprzętem w komputerze, bądź problem jest ukryty w BIOSie. Jednak nie wiem gdzie tego szukać.

Jeśli chodzi o płytę główną to mam ECS K7VZA.

Z góry dziękuję za wszelkie pomocne informacje :slight_smile:

PS. Jeszcze wczoraj przy uruchamianiu komputera pojawiał mi się komunikat 'SECONDARY IDE CHANNEL NO 80 CONDUCTOR CABLE INSTALLED' jednak po wymianie taśmy na nową komunikat zniknął, więc myślę, że to nie to. Po prostu przyznaję się, że było coś takiego :slight_smile:


(Mztswk) #2

Płyta nagrywana czy kupiona?

Nie porysowana czasem?


(Kloog7) #3

Z płytką wszystko musi być ok :slight_smile: probowalam 3 rozne :slight_smile:


(Krasnalek52pl) #4

A czy to napewno jest legalna płyta??


(JNJN) #5

A bios poprawnie wykrywa dysk i przy starcie komp też go widzi poprawnie.

Załóż nową taśmę sygnałową 80 - dysk sam na taśmie I kanał IDE,zworka na nim na Master i podpięty na ostatniej wtyczce taśmy.

I najlepiej aby z dysku na innym komputerze usunąć wszystkie partycje,można zrobić również jego diagnostykę - ma być dysk jak nowy.

Podłączyć prawidłowo dysk do kompa - odłączyć zasilanie 230 V,wyjąć baterię na 30 minut,włóżyć i ustawić bios tylko co trzeba i zapisać Save i musi się instalować jak dysk dobry.

I czy czasem nie masz karty grafiki GF - wymień na czas instalacji XP na inną np ATI.


(system) #6

Miałem bardzo podobny problem a rozwiązanie mnie tak zaszkoczyło, że jestem w cieżkim... :o włożyłem z drugiego kompa cd-roma i normalnie sie zainstalowało.

Jak Ci sie chcę i masz jak , to wsadź od tego drugiego kompa cd-rom do tego

Wiem jak to brzmi, ale mi pomogło :lol:


(Kloog7) #7

Zmieniłam taśmę, a wcześniej też usunęlam wszystkie partycje i podzieliłam dysk na nowo. Ale nic to nie dało :frowning:

Jeśli chodzi o karte grafiki to mam NVIDIA GeForce2 MX 100/200. Moge sprobować przełączyć inną na czas instalacji, ale czy po instalacji jak przełożę GeForce'a to XP bedzie działał?

zmienniku , mogę poszukać jakiegoś CD-ROMa, ale w moim komputerze mam zwykły DVD-ROM oraz nagrywarke DVD. To nie wystarczy? Wiem, że to może brzmieć tak jakby mi się nie chciało, ale tyle razy już wszystko przepinałam i główkuję nad tym, że już po prostu nie wiem co robić :expressionless:


(JNJN) #8

Dysk podziel i sformatuj instalatorem z XP.

Załóż na czas instalacji XP inną np ATI - po zainstalowaniu gołego XP ,zamknij kompa i załóż swoją kartę GF i będzie dobrze.

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=25048

1.Czy bios wykrywa dysk prawidłowo i przy starcie też(procedura POST) - dysk podpięty na I kanale IDE zworka na Master i ostatnia wtyczka taśmy.

2.Czy taśmy sygnałowe wymienione na nowe

3.Spróbuj na innym napędzie CD

4.Sprawdź kondensatory elektrolityczne na płycie czy nie wylane lub wypukłe.

5.Aktualizacja biosu płyty

6.Czy resetowałeś bios i jak tam bateria.

Nie odpowiadasz na pytania.


(Kloog7) #9

JNJN, mowisz, że nie odpowiadam na pytania, ale

Jest stwierdzeniem a nie pytaniem, wiec nie komentowalam go. Jesli na poczatku byloby 'czy' nie byloby problemu :slight_smile: Juz odpowiadam na pytania:

  1. Tak, Bios wykrywa prawidlowo dysk ale do zaladowania systemu juz nie dochodzi. Niestety nie wiem co to jest procedura POST :frowning: ale poszukam gdzieś na forum czy też necie i sprobuje to zrobic

  2. Tasmy wymienione sa na inne, uzywane, nie nowe.

3,4 - sprobuje

  1. zdaje się, że to robie na bieżąco, ale dokładnie jeszcze poprzeglądam.

  2. Nie resetowalam biosa.

Ponadto:

Tak też zrobiłam, ale na innym komputerze, bo jak napisałam już wcześniej to

więc na moim niestety nie mogę tego wykonać.

Jeśli chodzi o rozładowanie baterii z płyty, to czy jeśli ją wyjmę na ok 30 min i ona się rozładuje, to rozumiem, że wszystkie ustawienia z biosa się zresetują. A czy wtedy nie będzie problemów z podpięciem dysku z zainstalowanym na nim systemie? W sensie takim czy trzeba będzie na nowo wtedy robic instalke.

Aha, sprobuje tez wyciągnąć tą płytę grafiki.

Dzieki za wszystkie pomysły, poprobuję wszystkiego :slight_smile:


(JNJN) #10

W skrócie,jak włączasz kompa na ekranie pojawiają się różne komunikaty - tam również powinien pokazać się prawidłowo typ zainstalowanego dysku.

Obowiązkowo zrobić na podłączonym prawidłowo nowym dysku,ustaw bios i zapisz Save - nic się nie stanie i nie trzeba wgrywać ponownie systemu(stary dysk z systemem).Pomoc książka do płyty głównej lub kumpel co kuma w biosie.

I resztę wykonać co pisałem,ale jak na innym dysku wszystko gra i można instalować XP,to prawdopodobnie dysk uszkodzony lub płyta ma problem we współpracy z dyskiem - aktualizacja biosu płyty może coś da.

Podepnij mocniejszy zasilacz.

Na dysku nowym zamiast zworki na Master ustaw na CS - dysk sam na taśmie.

Niektóre dyski jak są same na taśmie nie potrzebują zakładania zworek - sprawdź opis ustawienia zworek na dysku(opis ustawień na dysku) i jak jest taka możliwość nie zakładaj zworek w ogóle.

Metoda prób i błędów i musi działać.


(Mariusz Berstling) #11

a może dysk jest uszkodzony i dlatego nie chce na niego wszytskiego wgrać?


(Kloog7) #12

Ehh.. teraz to wszystko kompletnie padło. Nie wiem dokładnie jak to się stało, bo byłam w pracy i kiedy wróciłam mój stary dysk już nie komunikował: pojawiał się komunikat o następującej treści:

Występujący w tym systemie BIOS ACPI nie jest w pełni zgodny ze specyfikacją ACPI.

"Odwiedz strone www. hardware-update.com i pobierz aktualizację BIOS.

Jeśli nie możesz uzyskać aktualizacji BIOSU możesz wyłączyć tryb ACPI podczas instalacji w trybie tekstowym. W tym celu gdy pojawi się wezwanie do zainstalowania sterowników pamieci masowej naciśnij klawisz F7"

Wylaczylam na chwile ACPI w biosie ale to nic nie dalo, wiec wrocilam ustawienia, ale instalacja w trybie tekstowym.. wiec probowalam wlaczyc to F7 wtedy kiedy trzeba ale niestety mialam wrazenie, ze nic to nie daje, a reszta sie niby dalej instalowala. Sama juz nie wiem :frowning:

Nie chcialam probowac instalowac na starym dysku 2000, bo bardzo zalezy mi na danych, ktore tam mam, wiec postanowilam zainstalowac na 'nowym' 2000 (jak juz wczesniej probowalam i sie dalo). Niestety.. mój komp chyba polegl. Podobno mozna dokonac tej aktualizacji, ale ja sie w to wole nie bawic, boje sie, ze cos zepsuje :expressionless: chyba jestem zdana na pomoc jakiegos informatyka.

Aha, zresetowalam BIOSa i nic. a karty graficznej jednak nie moglam przelaczyc, bo myslalam, ze mam inna, ale ta druga to tez GF. Wiec raczej sensu nie bylo. Dyski i wszystko jest dobrze podpiete. Konensatory elektrolityczne w porzadku. Jedyne 2 rzeczy ktore moglabym jeszcze zrobic to podpiecie innego cd-romu, i nowe tasmy, ale po tym ACPI to nie wiem czy cokolwiek by dzialalo...

mariusz02533 , tez myslalam o tym, ze moze byc uszkodzny, no ale w takim razie, nie instalowalby się chyba na innym komputerze. no, chyba, ze za malo się znam :slight_smile:

Ale teraz juz chyba nic nie bede z tym robic. Jak probuje ponownie zainstalowac system, to caly czas mi wyskakuja bledy, ze nie moze jakiegos pliku skopiowac, no i pozniej jeszcze inny no i o tym ACPI. Oddam do naprawy. Jak cos koles powie, to napisze co bylo nie tak.

Wielkie dzieki za wszelka pomoc

Złączono Posta : 06.08.2006 (Nie) 22:44

Informatyk zaktualizowal mi bios, i problem z ACPI juz nie istnieje :slight_smile:

Jesli chodzi o problemy z instalacją xp, to okazalo się, że RAM się 'gryzł' z xp, i musze teraz pracować przy 128 MB RAMu :frowning: Mam nadzieję sie z kims kością zamienić, może u kogo innego będzie to kompatybilne. Co się wiąże z taką ilością RAMu to np. to, że płytę mogłam nagrać z prędkością 4x, bo przy 10x komp się restartował :frowning: Ale komp mi w miare działa, także jestem szczęsliwa :slight_smile: