Problem z zapamietaniem hasla w Outlook Express IE6,WinXP


(Wgnawp) #1

Witam

Praktycznie caly problem jest w temacie.

Mimo utworzenia konta z "zapamietaj haslo" i tak przy kazdym sprawdzaniu poczyty wszystkie konta zadaja hasla.

Wiem, ze problem kiedys byl rozwiazany na lamach Chip'a (chodzilo chyba o jakis wpis w rejestrze) ale niestety nie pamietam gdzie , co i jak.

Pomozcie!

Z gory THX za odpowiedzi! !!

Serdeczne pozdr.


(Asterisk) #2

To jest sprawą ustawienia konta

pocztowegp - serwer Cię nie rozpoznaje.

Częstą przyczyną jest złe ustawienie, po

zmianach na nim zabezpieczeń :

Czyli - adres mailowy = jego nazwa


(Wgnawp) #3

Witam

Przyjze sie temu co napislaes ale niesetwydaje mi sie, ze problem jest glebiej w Outlooku lub w rejestrze.

Pozdr.


(Asterisk) #4

Sprawdziłeś ustawienia kont ?


(Wgnawp) #5

Hmm. Wszystko sprawdzone. Ustawienia tandardowe. Mam obok siebie 3 inne kompy (wszystko dziala bez zarzutu). No i dwa kompy w domu. Tez bez problemu.

Kurcze nie wiem co jest ale ja nadal stawiam na jakis glupi wpis w rejestrze dot. Outlooka!

Pozdr.


(Wgnawp) #6

Chyba znalazlem to czego sam szukalem. Niestety bede mogl sprawdzic dopier jutro w pracy czy to o to chodzilo. Tak wiec cytuje Microsoft:

"SYMPTOMS

When the sysprep tool has been used to install Windows XP or Windows 2000, there are cases in which checking the “Save Password” box in Internet Explorer or Outlook Express does not work. This occurs when the user has logged in as an existing user (such as Administrator) prior to running the sysprep tool.

CAUSE

If you run the sysprep tool, the SID is changed, but the SID change causes the Protected Storage Service to malfunction.

RESOLUTION

To work around this behavior, delete keys beginning with the letter “S” within the following registry:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage Provider

Close Protected Storage Service

Run REGEDT32.EXE

Choose HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage Provider

Delete keys beginning with the letter “S”

Go to the Security menu, and select Authorize Access

Click Add, and add the current user. Choose Full Control for authorized access.

Click Delete, and delete the key itself

Restart computer

If the above steps are completed prior to running the sysprep tool, users added after the fact will be able to save passwords successfully.

STATUS

This issue has been verified within Microsoft, and is under investigation. When further details are understood, they will be added to this article.

Notice

Since the following functionality also uses Protected Storage Service, they may not work as expected:

-Password save in Internet Explorer

-Auto Complete in Internet Explorer

-Subscription in Internet Explorer"