Posiadam program antywirusowy Avira 8 Premium. Podczas skanowania dysku skaner wiesza się (przestaje skanować) na pliku c:\system volume information\tracking.log. Można tak czekać nawet 45 minut i dalej nie chce skanować. Może ktoś miał podobny przypadek. Włączałem przywracanie systemu i dalej się wiesza. Przy wyłączonym przywracaniu systemu jest tak samo.
martinez2006 , a w Avira nie ma takiego cuś jak “lista wykluczeń”, jeżeli jest to dodaj ten folder do tej listy, antyvir przy skanowaniu będzie pomijał wybrany folder. Oczywiście to jest obejście problemu i nie polecam stosowania tego na stałe.
martinez2006 , Problem ten był już zgłaszany na forum głównym Aviry.
Sytuacja “zawieszania” się skanowania na tym właśnie pliku pojawia się czasami, gdy skanowanie przeprowadzane jest w normalnym trybie Windows (nie występuje przy skanowaniu w trybie awaryjnym).
Na chwilę obecną, jedynym rozwiązaniem jest umieszczenie tego pliku (wraz z całą ścieżką do niego) na liście wyjątków.
Ważna uwaga. Jeśli masz kilka dysków lub partycji na których włączone jest przywracanie systemu to musisz do listy wyjątków dodać ten plik z każdej partycji. Praktycznie, ścieżka będzie się różniła tylko pierwszą literą
A na drugim kompie moim też posiadam Avirę i skanowanie przebiega bezproblemowo. Skaner się nie wiesza na tym katalogu, pliku :). To pierwszy taki mój przypadek z Avirą.
No właśnie na jednym kompie jest zainstalowany Zone Alarm i tam nie skanuje :), na drugim - moim jest też firewall Zone Alarm ale skanuje. Ale mniejsza z tym. Popatrzę na to angielskie forum