Problem ze starym komputerem, jak go ogarnąć? Proszę o pomoc

Witam wszystkich Użytkowników

Mój problem jest pewnie dla większości banalny, ale z racji, że nie mam pojęcia o komputerach to zwracam się do Was z prośbą pomocy w doprowadzeniu do stanu używalności tego zabytku. Ze względu na to, że jestem laikiem chciałem zamieścić wszystkie informacje na screenach z programu EVEREST, ale niestety nie potrafię ich załączyć (wyskakuje błąd). Muszę więc przepisać, mam nadzieje, że niczego nie pominę

Komputer - Esprimo p56000

Nazwa plyty głównej - FUJITSU SIEMENS D2030-A1

Procesor - DualCore AMD Athlon 64, X2, 200 MHz (10 x 200) 3800+ (dwurdzeniowy, 2 GB RAM)

Karta video - SiS 330 Mirage Integrated

Nazwa kodowa procesora graficznego - Mirage (SiS 761)

Zainstalowany system to Windows XP

Problem dotyczy sterowników. Ze strony producenta udało mi się ściągnąć tylko sterownik do karty dzwiękowej oraz sieciowej. Do karty video niestety żadnego. Ściągałem z różnych źródeł i zawsze podczas ponownego uruchamiania po załadowaniu paska z logiem system ekran stawał się czarny i komputer się restetował. Aktualnie udało mi się znaleźć jakiś sterownik i w menadżerze urządzeń w zakładce “karty graficzne” jest aktualnie - Fujitsu Siemens Computers SiS761 GX on board Graphics. Nie wiem jednak czy jest to właściwy sterownik ze względu iż w żaden sposób nie mogę ustawić normalnej rozdzielczości ekranu. Muszę np przesuwać myszką w prawo jeśli chce odczytać godzine i ogólnie wszystko jest powiększone. Dodam, że bez żadnego sterownika rozdzielczość była idealna. Nie wiem gdzie leży przyczyna? Drugi problem to niewykonalna instalacja biblioteki direcxt. Ściągałem go z kilkunastu źródeł. Albo strona stawała się niedostępna, albo w trakcie instalacji wyskakiwał błąd. Czy ktoś z obecnych tu fachowców byłby w stanie mi pomóc? Bardzo proszę. Sam sobie nie poradzę

 

Zobacz co użytecznego znajdziesz na stronie: http://w3.sis.com/download/

Pozdrawiam,

mr-owl