Problem ze zbyt wysoką temperatura procesora (76 st. C)

Witam

Ostatnio kilka razy komputer sam się wyłączył lub zresetował podczas pracy (głównie grania). Postanowiłem więc sprawdzić temperaturę i chyba mam zbyt wysoką. Zerknijcie na zdjęcie poniżej

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7d7 … fe604.html

Jeśli jest zbyt wysoka to jak się pozbyć problemu? trzeba wymienić pastę pod procesorem ?

Jestem w temacie komputera zielony więc proszę o wyrozumiałość…

Z góry dziękuję za poświęcony czas i pozdrawiam

Miałem to samo 2 razy na stacjonarnym PC. Pomogło przeczyszczenie wiatraczka i radiatora na procesorze. Przeczyść po prostu komputer, ta sama czynność jeśli laptop (jak gwarancja to oddaj). Pastę wymienić możesz, ale nie przesadzajmy - znam wiekowe PC (ponad 10 lat i więcej), które działają do dziś i jakoś problemów z tego typu rzeczami nigdy nie było (siadające pasty). No chyba, że teraz robią taki ■■■■, co to co chwilę siada (nie jestem na bieżąco ze sprzętem, jestem raczej ze starej epoki komputerowców, co na 8bitowcu się wychowali, gdzie nie było takich problemów).

Poprostu otwórz obudowę i zobacz czy przypadkiem pod wentylatorem radiatora CPU nie ma kurzu.

Jeśli jest to odkręć sam wentylator od radiatora i przeczyść te obie części.

Przy odkręcaniu i przykręcaniu postraj się nie ruszyć radiatora,

bo jeśli pasta jest zaschnięta i ruszysz radiatorem to niestety też trzeba pastę na nowo założyć.

Druga sprawa to taka że zazwyczaj w pomieszczeniach mamy temperaturę około 20*C,

i temperatura procka wacha się około (powiedzmy) 60*C.

Teraz są upały ponad 35*C to dodaj sobie tą różnicę do tego że procek jest chłodzony temperaturą powietrza

wyższą o około 15*C.

Jeszcze zauważyłem że masz wentylator podpięty do złącza od zasilania wentylatorem Chip’a a nie od CPU, przełóż ten kabelek. Nic co prawda to nie zmieni bo wentylator chodzi już i tak na maksa ale będzie poprawnie :wink: