Problem ze zbyt wysoką temperatura procesora (76 st. C)

(Darek Dziuba) #1

Witam

Ostatnio kilka razy komputer sam się wyłączył lub zresetował podczas pracy (głównie grania). Postanowiłem więc sprawdzić temperaturę i chyba mam zbyt wysoką. Zerknijcie na zdjęcie poniżej

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7d7 ... fe604.html

Jeśli jest zbyt wysoka to jak się pozbyć problemu? trzeba wymienić pastę pod procesorem ?

Jestem w temacie komputera zielony więc proszę o wyrozumiałość...

Z góry dziękuję za poświęcony czas i pozdrawiam

(Jusko) #2

Miałem to samo 2 razy na stacjonarnym PC. Pomogło przeczyszczenie wiatraczka i radiatora na procesorze. Przeczyść po prostu komputer, ta sama czynność jeśli laptop (jak gwarancja to oddaj). Pastę wymienić możesz, ale nie przesadzajmy - znam wiekowe PC (ponad 10 lat i więcej), które działają do dziś i jakoś problemów z tego typu rzeczami nigdy nie było (siadające pasty). No chyba, że teraz robią taki shit, co to co chwilę siada (nie jestem na bieżąco ze sprzętem, jestem raczej ze starej epoki komputerowców, co na 8bitowcu się wychowali, gdzie nie było takich problemów).

(Heyapi) #3

Poprostu otwórz obudowę i zobacz czy przypadkiem pod wentylatorem radiatora CPU nie ma kurzu.

Jeśli jest to odkręć sam wentylator od radiatora i przeczyść te obie części.

Przy odkręcaniu i przykręcaniu postraj się nie ruszyć radiatora,

bo jeśli pasta jest zaschnięta i ruszysz radiatorem to niestety też trzeba pastę na nowo założyć.

Druga sprawa to taka że zazwyczaj w pomieszczeniach mamy temperaturę około 20*C,

i temperatura procka wacha się około (powiedzmy) 60*C.

Teraz są upały ponad 35*C to dodaj sobie tą różnicę do tego że procek jest chłodzony temperaturą powietrza

wyższą o około 15*C.

Jeszcze zauważyłem że masz wentylator podpięty do złącza od zasilania wentylatorem Chip'a a nie od CPU, przełóż ten kabelek. Nic co prawda to nie zmieni bo wentylator chodzi już i tak na maksa ale będzie poprawnie :wink:

(Monczkin) #4