Problem ze zmianą/rozwiązaniem umowy z Chello


(Malutek) #1

Dzisiaj postanowiłem (wreszcie) dorzucić do swojego abonamentu TV. Do tej pory miałem Chello 2mb i telefon, płaciłem za to ok. 150zł/miesiąc. Chcę to zmienić, dorzucić abonament TV do całości. Niestety nie mogę wprowadzić aneksu do umowy ponieważ umowa jest na mojego ojca który zmarł ponad rok temu. Przez to nie możemy zmienić umowy w żaden sposób, tylko ją rozwiązać i spisać nową (na matkę). Powiedziano mi, że dostanę nowy nr telefonu (chcę zachować stary), i muszą odciąć internet na tydzień (jak chciałem zrobić ten sam numer miesiąc temu to kazano mi czekać miesiąc... o co chodzi?). Czy nie da się tego zrobić w jakiś inny sposób? Jakie przysługują mi prawa/ulgi? Czy mogę korzystać z praw nowego klienta? (rabaty, zniżki itd...) Najbardziej boli ten brak internetu. Proszę o wszelaką pomoc :wink:, i z góry dzięki za wszystkie tipy!


(dark__jedi) #2

dobra od początku...

Ponad rok temu nie było czasu na załatwianie takich spraw, więc się trochę nazbierało.

Umowę możesz rozwiązać z uwagi na brak ojca...

Jesteś w tym samym mieszkaniu (matka), możesz podpisać nową umowę na nowych warunkach, przypuszczalnie 3w1 więc cena będzie lepsza.

A teraz najważniejsze... jak się sprawy potoczą zależy tylko i wyłącznie od twoich nacisków na UPC. Wszystko da się załatwić, tylko musisz uporać się z ludźmi za biurkiem i ich lenistwem.

Dla przykładu zerwałem promocyjną umowę z UPC i nie zapłaciłem kary (przeprowadziłem się, a tam gdzie teraz mieszkam nie ma UPC, więc nie dało się przenieść usługi) i nie zapłaciłem ani złotówki z 600 złotowej kary jaka na mnie wisiała. Pogadałem, napisałem (pismo - rzecz święta, na gębę nic nie załatwisz)

Z tygodniem przerwy to fikcja - zagadaj z człowiekiem, który przylezie ci do mieszkania czy rzeczywiście to problem.

Powtarzam jeszcze raz, wszystko załatwisz ale musisz być pewny siebie a na pewno wszystko się da, ponieważ w zasadzie (fizycznie) tylko papiery się zmieniają.

Życzę szczęścia z UPC


(łysy01) #3

Powtórzę za dark-jedi, nie załatwiaj niczego "na gębę". Przeczytaj dokładnie umowę którą podpisywał Twój Ojciec, może znajdziesz tam sposób na rozwiązanie problemu. Wystosuj do Chello pismo opisując swoje żądania, są zobowiązani udzielenia Ci pisemnej odpowiedzi w ciągu 30 dni. W miedzyczasie skontaktuj sie z Biurem rzecznika praw konsumenta, jest w każdym mieście powiatowym. Możesz zadzwonić i przedstawić rzecznikowi swoja sprawę. Powiedz, żeby Matka załatwiając pisemnie sprawę twierdziła, że mimo, że umowę podpisywał Ojciec to z racji wspólnoty małżeńskiej była to wspólna inwestycja, bo przecież płaciłła wszystkie zobowiązania jakie wynikały z tej umowy i z tej racji ma prawo do kontynuowania umowy. Przed podpisaniem nowej umowy przejrzyj dokładnie wszystkie oferty innych dostawców inernetu, przelicz i prawdopodobnie znajdziesz lepszą ofertę i zachowasz ten sam numer. Nie daj się zbyć byle jakim pretekstem, zawsze żądaj podania podstawy prawnej każdego ich działania. Powodzenia.


(Malutek) #4

Dziękuję za odpowiedzi, okazało się, że możliwe było szybsze załatwienie sprawy gdyby moja mama od razu ich przycisnęła. Kiedy ja zadzwoniłem dostałem opcję przywrócenia numeru i umówioną wizytę na następny dzień, ale jak się później okazało przez to, że ja załatwiałem sprawy w filii, a mama w Biurze Głównym, moje zamówienie zostało zignorowane i ogólnie było trochę messu... No i od razu mi odłączono neta. Ale po 11 dniach już jestem posiadaczem 10mb internetu ;] Warto było czekać ;D Dzięki za podpowiedzi!