Problemy z FPS'ami w grach

Mam mianowicie taki problem że jak odpalę sobie np.: League of Legends to maksymalna liczba klatek jaką gra osiąga to 60. Porównywałem komputer z kolegą i mój komputer jest całkiem niezły jednak jak on odpala LoLa to FPS’y dochodzą czasami jemu nawet do 100 a u mnie 60 stoi i sie nie rusza tylko czasem jak sie lekko zetnie to 50-55 a po kilku sekundach wraca 60 i stoi. Pytam sie o to bo nie wiem czy to wina orpogramowania czy jakichś ustawień a czasami jak chce coś nagrać to przydałoby się troche więcej FPS’ów. Dodam że nie ma znaczenia czy mam w grze ustawione detale niskie bez cienii itp. czy na fulla nadal jest 60 FPS

Mój sprzęt:

Intel core 2 qaud q8200

gefroce gtx460

4gb ram

windows 7

Pewnie masz włączoną synchronizację pionową - vertical sync - która dostosowuje ilość klatek do odświeżania monitora. Nie jestem pewien czy więcej niż 60 klatek na monitorze z odświeżaniem 60Hz w ogóle będzie widoczne, ale wyłączenie synchronizacji pionowej może spowodować rwanie obrazu.

Powiem tak wyłączyłem synchronizacje pionową i… przy średnich ustawieniach miałem klatki na poziomie 30-40 :slight_smile: jak dałem ustawienia na maksa to wróciły do 60 tylko ze troszkę skakały xD. Nie były już tak stabilne jak wcześniej ale pomiędzy 55-63. Zacząłem jeszcze przestawiać opcje ilości klatek bo wcześniej miałem ustawiona tą opcje na stabilną. Kiedy ustawiłem np. 60 bądź 80 bądź maksymalna to liczba fps’ów była cały czas taka sama pomiędzy 55-63. Żeby było śmieszniej to jak ustawiłem opcję ilość klatek na np: 20 to nadal miałem klatki w granicach 60 ^^