Od tygodnia mam problem z połączeniem lokalnym. Co 1 godz net staje w miejscu i otrzymuje komunikat ( Ograniczenie lub brak łączności ), po tym muszę czekać nie wiadomo ile , żeby net znów zaczął działać, nie mam na to żadnego wpływu! -(dziwne). Od wczoraj net na KOMP2 w ogóle przestał działać a komunikat jest nadal ten sam.
* Internet Aster - Pakiet Twój Dom: 4mb dzień / 8mb noc
Komunikat “Ograniczenie lub brak łączności” najczęściej pojawia się np gdy komputer nie otrzymał bramy domyślnej (lub adresu) z serwera DHCP (Routera).
Dla testów spróbuj wpisać “z ręki” adres IP, Maskę i Brame. Jeżeli masz adresacje 192.168.1.xxx to nadaj PCtowi adres IP 192.168.1.xxx maska: 255.255.255.0 brama: 192.168.1.1 dns: 192.168.1.1
Na kompie na którym masz problem możesz też zapuścić pinga na adres prywatny routera: ping 192.168.1.1 -t
I zobaczyć co się dzieje. Przyczyną takich objawów może też być niestarannie wykonane okablowanie, ale piszesz że to na dwóch kompach więc to raczej nie jest to.
Wpisz na stałe adres IP w kliencie - taki sam jak brama domyślna, ale z ostatnią cyfrą o 1 większą. Czyli np. jeśli brama domyślna jest 192.168.1.1, daj 192.168.1.2.
No to właśnie problem występuje, gdy nie otrzymał klient bramy domyślnej od routera - nie ma znaczenia, czy jest to mała czarna skrzynka na szafce w przedpokoju, czy desktop - pełni dość podobną funkcję
– Dodane 25.07.2009 (So) 13:56 –
A swoją drogą - próbowałeś poruszać kablami przy k. sieciowej? Może są wtyczki połamane, albo sam kabel np. drzwiami połamałeś Inna sprawa - nie ma w tym kablu żadnych wynalazków, typu łączenie dwóch skrętek itd. ?