Problemy z małą siecią domową - połączenie lokalne

Od tygodnia mam problem z połączeniem lokalnym. Co 1 godz net staje w miejscu i otrzymuje komunikat ( Ograniczenie lub brak łączności ), po tym muszę czekać nie wiadomo ile , żeby net znów zaczął działać, nie mam na to żadnego wpływu! -(dziwne). Od wczoraj net na KOMP2 w ogóle przestał działać a komunikat jest nadal ten sam.

* Internet Aster - Pakiet Twój Dom: 4mb dzień / 8mb noc

Połączenie: 2 x karty sieciowe, kabel rj45, modem aster i połączenia sieciowe wykonane zgodnie z ( http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=15 … Windows+XP ).

PROSZĘ O POMOC W TEJ SPRAWIE :-).

Pozdrawiam.

Komunikat “Ograniczenie lub brak łączności” najczęściej pojawia się np gdy komputer nie otrzymał bramy domyślnej (lub adresu) z serwera DHCP (Routera).

Dla testów spróbuj wpisać “z ręki” adres IP, Maskę i Brame. Jeżeli masz adresacje 192.168.1.xxx to nadaj PCtowi adres IP 192.168.1.xxx maska: 255.255.255.0 brama: 192.168.1.1 dns: 192.168.1.1

Na kompie na którym masz problem możesz też zapuścić pinga na adres prywatny routera: ping 192.168.1.1 -t

I zobaczyć co się dzieje. Przyczyną takich objawów może też być niestarannie wykonane okablowanie, ale piszesz że to na dwóch kompach więc to raczej nie jest to.

Kolega ma instalację “bezrouterową”, za router służy jeden z komputerów.

Czy problem występuje tylko na komputerze - kliencie, czy także na udostępniającym połączenie ?

Problem występuje tylko na komputerze tzw. kliencie.

To co w takiej sytuacji mam zrobić ?

Wpisz na stałe adres IP w kliencie - taki sam jak brama domyślna, ale z ostatnią cyfrą o 1 większą. Czyli np. jeśli brama domyślna jest 192.168.1.1, daj 192.168.1.2.

Sprawdź je.

Wpisałem tak jak napisałeś i od razu internet przestał działać na tym kompie :-/. Może wpisać jeszcze adres DNS ?. Czy to nie ma znaczenia ?

A wpisz zamiast adresu strony internetowej adres: 72.14.221.104. Jeśli wyskoczą Google, znaczy to że wystarczy wpisać DNS-y do właściwości połączenia.

linia poleceń i pokazanie:

ipconfig /all

Dodane 25.07.2009 (So) 13:51

No to właśnie problem występuje, gdy nie otrzymał klient bramy domyślnej od routera - nie ma znaczenia, czy jest to mała czarna skrzynka na szafce w przedpokoju, czy desktop - pełni dość podobną funkcję :slight_smile:

Dodane 25.07.2009 (So) 13:56

A swoją drogą - próbowałeś poruszać kablami przy k. sieciowej? Może są wtyczki połamane, albo sam kabel np. drzwiami połamałeś :wink: Inna sprawa - nie ma w tym kablu żadnych wynalazków, typu łączenie dwóch skrętek itd. ?